Hur långt har jag egentligen kommit?

Ja, det kan man ju fråga sig..
Har en liten lista på saker jag åtagit mig att göra innan flytten. Inte för att det fanns något val, vissa saker är ju nödvändiga att klara av.. Men jag gillar listor, att skriva ner saker (och kunna bocka av dem) ger mig en bättre överblick på läget. För att inte tala om vad det kan dämpa oro och stress!
Så här är min lista, som förändras lite till och från:
  • Ta Esmeralda till veterinären för att fixa med EU-pass, ID-chip och vaccinationer. (Jo tänk att husdjur behöver pass de med!)
  • Anmäla flytt utomlands till Skatteverket
  • Anmäla flytt utomlands till Försäkringskassan
  • Träffa läkare för att försöka få ett "sjukintyg" och förlängning på aktivitetsersättning (Skulle ju vara himla bra att få med sig lite pengar...)
  • Få ett officiellt stämplat dokument som visar på att jag är ogift. (Behövs eftersom att jag och Gerd ska ingå en typ av samboavtal..)
  • Samla ihop bevis på att jag och Gerd varit ett par i över 2 år och att vi setts tillräckligt ofta under den tiden.
  • Säga upp prenumerationer, försäkringar och bredband

Veterinärbesöket klarade jag av förra tisdagen (20/4). Fick även tag på ett kosttillskott som jag kan ge Esmeralda i samband med flytten. Det ska tydligen ha en lugnande inverkan på stressade, oroliga eller nedstämda katter (och hundar). Kosttillskottet heter Zylkène och kan köpas hos veterinären. Kolla in zylkene.se om ni skulle vara intresserade!

Har sagt upp prenumerationer, hemförsäkring och bredbandsabonnemang (jävla Telia! Men mer om det i ett senare inlägg...)

Resten av listan är fortfarande "a work in progress" måste jag tyvärr säga. Har en del samtal att"se fram emot". Usch jag har väldigt svårt för att ringa samtal! Som tur var finns det någon som kan hjälpa till att ringa åt mig. Tack så hemskt mycket, Karro!

Kommentarer

Har du något du vill säga?

Ditt namn?
Förgätmigej

Din e-postadress? (publiceras ej)


Har du en blogg?


Säg nu vad du har på hjärtat raring!

Trackback