Telia

Tänkte jag skulle berätta historien om Telia, som jag muttrat lite om tidigare.. Har än känsla av att otrevligheterna inte är över..

Jag hade strul redan när jag flyttade till min nuvarande lägenhet här i Örebro. I samband med flytten bytte jag avtal, jag skaffade Telia Smart. Enligt försäljaren var det det billigaste alternativet. Han meddelade ochså att det var 18 månaders bindningstid. De första 12 månaderna skulle jag betala ett visst pris, sedan skulle det kosta en aningens mer. Jag tyckte det lät rimligt.. Sedan att det strulade rejält med flyttningen av bredbandet är ju en annan historia.

Ja, jag flyttade 1/11 2008. Eftersom jag bytte abonnemang så räknade jag ju med att då skulle ju bindningstiden räknas efter det. Med andra ord så skulle ju bindningstiden gå ut runt den tid jag tänkt mig att försöka flytta till Belgien. Helt perfekt, eller hur?

Men inte då! Tydligen förnyar Telia sina bindningstider endast två gånger om året, 29/1 och 29/7. I mitt fall innebar det att min bindningstid förnyades redan 29/7 2009. Och gissa vad? Jo den förnyades med 18 månader! Kan ärligt inte minnas om jag ens hade ett val att förnya mitt bredbandsavtal. Så de där 18 månaderna jag skrev under på har förvandlats till 2 år och två månader. Tack så jävla mycket, Telia.

Nu när jag ska flytta har jag ju inget val, abonnemanget måste ju sägas upp. Satt en hel eftermiddag i telefonkö tillsammans med Karro, som hjälpte mig ringa. Först fick vi vänta i ca 40 minuter innan vi kom fram. Och gissa vad? Vi blev bortkopplade! Så då var det bara att försöka igen, denna gång fick vi vänta i över en timme!
Och johohodå, verkar som om jag blir tvungen att betala för resterande 7 månader, det blir en nätt summa på lite över 2000kr som jag ska kasta bort på ingenting... Tack igen, Telia.

Om jag ska vara helt ärlig har inte Telias kundsupport fått en chans att förklara varför det är rätt att mina 18 månader förvandlats till 27 månader. Men med tanke på hur urusel denna kundsupport är har jag inget hopp om att faktiskt få ett svar. Mina tidigare erfarenheter är att man kopplas om, sedan kopplas man till någon annan, kanske en chef. Sedan kopplas man bort, BLAM! Tyst i luren.

Som en liten och oviktig kund, vad fan ska man ta sig till?!

Igår fick jag faktiskt ett brev från Telia, som meddelade att mitt telefonabonnemang kommer avslutas 28/6. Vad bra. Men jag har ju inget vanligt abonnemang, jag har ju bredbandstelefoni. Har ännu inte fått något meddelande om hur det blir med bredbandet, eller exakt hur mycket jag kommer få betala.. Kan bara hoppas på att det dimper ner ett brev om det i brevlådan snart. Spänningen är olidlig! Vad ska de ställa till med denna gång?! Kan bara vänta och se...

Kommentarer

Har du något du vill säga?

Ditt namn?
Förgätmigej

Din e-postadress? (publiceras ej)


Har du en blogg?


Säg nu vad du har på hjärtat raring!

Trackback