Ansökan klar!

Ja, idag var jag och Gerd iväg till kommunhuset igen. Denna gång hittade vi kvinnan vi letade efter! Så vi lämnade in papperna och hon sade att hon skulle skicka allt till Bryssel. Så nu är det bara att vänta och se. Dock sa hon att hon inte trodde det skulle bli några problem med uppehållstillståndet. Skönt att höra.
Hon sade också att vi nu kunde anmäla mig till språkklassen. Jag och Gerd ska iväg och göra det första bästa torsdagsförmiddag som Gerd kan få ledigt från jobbet.. Jag hoppas att det kan ske innan september.

Vi var även och shoppade lite. Jag fick tag på en locktång, eller en multitång egentligen. Men ju fler delar desto lyckligare matrealist, eller hur?!

Nu håller jag på att göra mig iordning inför födelsedagskalaset ikväll, jag hoppas det blir trevligt och att folk vågar prata lite engelska med mig. Annars kan sådana här tillställningar få mig att känna det som om jag går omkring i en glaskupa, alla ljud blir förvrängda och ingen kommer nära..


Kommentarer

Har du något du vill säga?

Ditt namn?
Förgätmigej

Din e-postadress? (publiceras ej)


Har du en blogg?


Säg nu vad du har på hjärtat raring!

Trackback