Kubb och shopping

Ja, den här helgen har gått fort, det är redan söndag kväll! Igår morse var jag och Gerd iväg till kommunkontoret. Vi hoppades på att få veta vad kallelsen handlade om. Men det gick inte alls. Kvinnan som har hand om invandrarfrågor var inte där. Det finns en liten, liten chans att Gerd kan komma ifrån jobbet i veckan så att vi kan besöka henne en av vardagarna. Annars är det bara att hoppas på att vi kan träffa henne på lördag. Sedan ska hon tydligen ta mammaledigt och då verkar ingen veta vad som ska hända med hennes arbetsuppgifter. Så klockan 9 på lördag ska jag och Gerd vara utanför hennes kontor och flåsa henne i nacken.. Jag kan bara hoppas att hennes nacke komme vara där då..

Så jag var inte på gott humör alls igår. Kände mig verkligen nedslagen över hela grejen med uppehållstillståndet.
Vad gjorde jag åt saken? Jo, jag och Gerd gick till parken och spelade kubb!

Jag köpte ett kubbspel precis innan jag flyttade, tänkte att det kunde vara kul att introducera ett spel med så fina anor för Gerd och hans familj och vänner. Det hade inte blivit av tidigare att vi provade på det, verkade som om det alltid var något som kom i vägen under helgerna. Men denna lördag hade vi hela eftermiddagen fri!
Vi köpte med oss lite att dricka och snaska på och hittade en stor gräsmatta att vara på.
En sak är säker; varken jag eller Gerd är speciellt duktiga på att kasta pinnar. Eller snarare att träffa det vi siktar på...
Vi körde fyra matcher. Vi vann två var. De första två vann jag eftersom Gerd missade Kungen med sina pinnar. Gerd vann två andra eftersom han faktiskt träffade Kungen..
Så man kan väl säga att jag var sämst. Kul hade vi i alla fall. Och vi fick en del publik. Men ingen vågade sig fram för att fråga vad det var vi spelade. Lite synd, jag hade gärna förklarat!

Lite bilder:


"Hm, vilken kubb ska jag sikta på?"


Tja, jag träffade i alla fall gräset..


Vad då "frustrerad"? Inte jag, inte!


Gerd koncentrerar sig på att träffa Kungen


Här blev det en seger för mig. Gerds misslyckande är min lycka!


Idag spenderade jag hela eftermiddagen tillsammans med Rita, Gerds mamma. Jag var hos henne för att tvätta lite och vi bestämde oss för att åka iväg till en affär och titta runt lite. Det är bra mycket trevligare än att sitta och glo på en tvättmaskin i 4 timmar!
Vi var iväg till en affär som säger trädgårdsprylar, växter, djur, djurtillbehör och sist, men inte minst, baktillbehör.
Intressant kombination? Tycker jag med. Tydligen är den mixen ganska vanlig här, det finns minst två affärskjedjor som funkar precis på samma sätt..

Vi var i alla fall där för att kolla lite på växter. Rita villa ha lite nya blommor till trädgården och jag var ute efter något grönt till balkongen. Vi knatade omkring där i lite drygt två timmar. Vi hittade lite lämpliga växter och krukor. Och en restaurang för en liten matpaus..

Det ser mycket trevligare ut på balkongen nu. Tyvärr är det för mörkt för att ta några kort nu men jag ska nog ta ett par bilder imorgon...

På tisdag ska jag iväg igen med Rita. Det blir en heldag på stan då. Det ska bli riktigt kul!

Kommentarer

Har du något du vill säga?

Ditt namn?
Förgätmigej

Din e-postadress? (publiceras ej)


Har du en blogg?


Säg nu vad du har på hjärtat raring!

Trackback