Mysigt på balkongen

Nu har jag gjort det igen. Varit slö med att uppdatera bloggen alltså. Fast det är kanske förståeligt, har nämligen dragits med en del migrän. Idag känns huvudet dock bättre!

Kunde inte ha passat bättre heller, det har nämligen varit sommar här idag! Kan ju konstatera att det mesta av augusti regnat bort. Och det verkar som om sommaren bara är på besök ett par dagar. Så då gäller det att passa på!
Middag på balkongen i kvällssolen. Hur mysigt som helst!
Jag lagade den goda ost- och skinksåsen jag gett receptet på i ett tidigare inlägg. Och det blev lite chokladpudding till efterrätt!
Det har varit en tuff vecka. Jag och Gerd har knappt umgåtts alls så jag tänkte att jag skulle passa på att göra fredagsmiddagen extra trevlig!


Gerd väntar på att jag ska sluta leka med kameran och komma och sätta mig..

Jag har försökt fixa till balkongen lite. Den har ju varit så tom. Passade ju på att köpa lite växter när jag och svärmor var och handlade lite i söndags, inte att förväxla med shoppingdagen i tisdags!
Cypressen, eller vad det nu är, fick jag av svärmor. Hon hade grävt upp några ur trädgården eftersom hon inte tyckte de passade så bra. Ja, Gerds föräldrar har en designad trädgård. Ingen gräsmatta alls utan bara massa växter. Den är riktigt fin, faktiskt.
Hur som helst, jag fick alltså en av cypresserna eftersom svärmor visste att jag ville ha en sådan på balkongen. Jag är mest ute efter gröna växter som är fina året runt. Till nästa sommar komme jag antagligen skaffa lite blommor. Men jag vill inte ha för mycket sådant, det drar ju till sig insekter..


Hm, lite pinsamt men jag vet faktiskt inte vad de här växterna heter...


..de ska i alla fall hålla sig gröna året runt..


Och växa sig större. Eftersom de är fleråriga hoppas jag på att kunna ha dem ett tag!


Cypressen(?) från svärmor..

Kommentarer
Postat av: Jenna

Jättefint=)

2010-08-20 @ 20:28:59
URL: http://jennaz.blogg.se/

Har du något du vill säga?

Ditt namn?
Förgätmigej

Din e-postadress? (publiceras ej)


Har du en blogg?


Säg nu vad du har på hjärtat raring!

Trackback