Seg dag

Ja, jag har verkligen långtråkigt idag!
Jag har i alla fall gjort chokladbollar och det är ju gott.. Dock blev det lite problem med receptet igen. Denna gång handlar det om vaniljsockret. Vaniljsockret som finns i Sverige skiljer sig från hur det ser ut här i Belgien. I Sverige är det ju i princip ett vitt pulver, typ florsocker, som det finna vanilj alt, vaniljarom i. I Belgien är det vanligt strösocker med en svag smak av vanilj. Häpp.. Men jag tror de blev goda i alla fall, de där chokladbollarna.

Jag har tagit för vana att baka kakor och bullar ofta. I princip ser jag till att det alltid finns något hemma. Jag brukar skick med lite godsaker i Gerds lunchlåda.
Ja, jag fixar faktiskt lunchen åt honom varje dag. Fan, vilken präktig hemmafru jag blivit!
Men smörgåsarna han brukade göra åt sig själv var verkkligen ingen hit. Så jag tyckte det var på tiden att skämma bort honom lite. Smörgåsarna jag gör är mycket bättre, både vad gäller variation och näringsinehåll. Sedan rullade det på och nu får han med sig några kakor eller bullar varje dag. Kom igen, de som träffat honom vet att han verkligen behöver gödas lite!
Tydligen är Gerds arbetskamrat väldigt avundsjuk på matlådorna jag gör så jag brukar slänga med en extra kaka eller bulle åt den stackar mannen.. Tydligen är det väldigt uppskattat!

Kommentarer

Har du något du vill säga?

Ditt namn?
Förgätmigej

Din e-postadress? (publiceras ej)


Har du en blogg?


Säg nu vad du har på hjärtat raring!

Trackback