Underbar dag!

Ja, i morse var vi iväg till kommunkontoret igen. Denna gång fanns kvinnan vi sökte på plats.
Inte hade jag något att vara nervös för!
Det verkar som om jag missuppfattat saker lite. Tydligen kommer inte min ansökan om uppehållstillstånd skickas till Bryssel förens jag och Gerd skrivit på ett "sambokontrakt". Det var det jag och Gerd blivit kallade till kontoret för att göra. Så nu bör min ansökan äntligen vara på väg mot huvudstaden! Förhoppningsvis ska beslutet vara fattat innan slutet av oktober. Det låter rimligt, med tanke på hur byråkratin brukar fungera. Kan bara hoppas att det är oktober i år det handlar om..
Så vad innebär detta "sambokontrakt"? Jo, det betyder att vi har vissa juridiska rättigheter och skyldigheter. Det är nästan som ett äktenskap. Vi har nu gemensamt ansvar över vårat hem och vi delar även ägandet över lösöret vi har, bortsett från de saker vi kan bevisa tillhör endast en av oss.
Det var ingen ceremoni eller så. Vi hade bara att skriva på ett papper. Men vi ska fira lite ändå! Lite blommor och mousserande vin är redan införskaffat. Och eftersom det är sommar idag kan vi sitta ute på balkongen och mysa. Det gillar jag skarpt!


Det lyckliga, nästan-gifta, paret..

Så min dag började verkligen bra. Men resten av dagen då? Jo den har varit toppen hitintills.
Varför det då?
Jo, jag har varit och shoppat! Jag har satt sprätt på mina pengar..
Det blev en ny monitor till datorn, 24" widescreen. Underbart! Sedan lite andra datorprylar som högtalare och mus.
Vi var även till Ikea en sväng, jag köpte en hylla som ska fungera som ett skafferi. Vi har ju nästan ingen förvaring alls i vår lilla kökshörna. Och nu när jag blivit så hemmafruaktig att jag bakar nästan varje dag behövs mer utrymme...
Hmm, kanske skulle behöva ytterligare en hylla?


"Skafferiet" GORM från Ikea. jag har tänkt mig att sätta gardiner runt hyllan,
förhoppningsvis kan jag skydda varorna lite då
.


<3 Lite skillnad från min gamla monitor

Kommentarer

Har du något du vill säga?

Ditt namn?
Förgätmigej

Din e-postadress? (publiceras ej)


Har du en blogg?


Säg nu vad du har på hjärtat raring!

Trackback