Ingen snö

Jepp, nu har så gott som all snö smält här! Det gör mig faktiskt inte så mycket.. Visst kan snön lysa upp en annars grå och trist dag. Eller en mörk och tråkigt natt. Men med bara vägar behöver jag förhoppningsvis inte oroa mig lika mycket för Gerds säkerhet när han måste ut i trafiken!

Vad mer? Ja, jag har ju verkligen inte bloggat mycket den senaste tiden. Inte bara så att jag har bloggtorka, nej, jag har helt enkelt varit less på datorn i allmänhet. Så jag har sysslat med andra grejer istället!

Bland annat har jag lyckats ha sönder en av mina korsetter! Nu är det inte en ohjälplig skada, bara en söm som spruckit. Men jag kan inte använda korsetten tills skadan är fixad. Tur då att jag har en helt fantastisk svärmor som ställer upp med nål och tråd! Jo, nog hade jag kunnat försöka fixa sömmen själv men vi pratar riktig finsömnad här och jag med mina klumpiga och ojämna stygn skull nog inte ha lyckats så bra. Så förhoppningsvis ska jag snart ha min vita korsett tillbaka!
Ett litet tips: säger korsetten ifrån när du ska sätta dig i en bil och måste knyckla ihop dig i en konstig vinkel (för att komma in i bilen) för att du inte kan öppna dörren ordentligt på grund av att en annan bil stå parkerad så nära, då bör du lyssna på din korsett. En söm klara bara en viss mängd belastning!

Javisst ja, idag är det "Sinterklaas" här i Belgien! Lite som en minijulafton. Men jag får nog ta och skriva ett ordentlig inlägg om denna tradition istället!


Sinterklaas med sin medhjälpare Zwarte Piet... (bild från wikipedia)

Kommentarer
Postat av: evie

vilken ful sinterklaas....haha :p har de sinterklaas intocht i Belgien med? I Holland är det parader i princip varenda stad...

2010-12-06 @ 12:22:26
URL: http://evieastrom.wordpress.com/

Har du något du vill säga?

Ditt namn?
Förgätmigej

Din e-postadress? (publiceras ej)


Har du en blogg?


Säg nu vad du har på hjärtat raring!

Trackback