Gentse feesten 2010 del 2

Igår kväll/natt var jag och Gerd till gatufestivalen igen. Denne gång med Gerds syster Herlinde och hennes man Jelle.

Jag måste säga att festivalen tedde sig helt annorlunda den här gången.
Det var många fler människor där, och det var mycket mindre gatuartister -bara några få musiker i ett gatuhör någonstans.
Det var sådan trängsel att vi knappt kom fram till stånden som sålde öl. Det var helt enkelt för mycket människor. Inte var det så mycket kvar av den trevliga marknadsstämningen som rådde i lördags heller. Mest var det folk som fått i sig för mycket alkohol och för mycket droger. Vi bevittnade ett antal polisingripanden och även en del bråk.

Tillslut hamnade vi i en park sprängfylld av människor, mest i åldrarna 20-35 år. Här stötte vi på ett gäng vänner till Herlinde och Jelle. Det slutade med att vi tillsammans tittade en ledig plats i parken och umgicks  en timme eller så. Då var klockan redan 01.30 på natten och det var dags för mig och Gerd att promenera genom centrum, bort till busshållplatsen. Vi var tvugna att passa tiden så vi kom med på rätt buss, som gick kl. 02.15. Annars hade vi fått tagit en taxi eller väntat till 4 på morgonen, när nästa buss gick.. Det kände vi inte riktigt för, speciellt inte Gerd. Han hade varit vaken sedan kl. 06.00 och jobbat hela dagen..
Idag är Gerd ledig, det är nämligen Belgiens nationaldag idag! Det var därför vi kunde festa loss mitt i veckan..

Vi hade fixat det så att vi skulle sova över hos Gerds föräldrar. Detta för att även Gerd skulle kunna ta för sig av alkoholen. Här i Belgien kan man dricka en starköl eller ett glas vin och ändå hålla sig under promillegränsen för att köra bil men vill man ha något mer än så, ja då får man låta bli bilen.

Vi var tämligen fulla när vi kom hem till Gerds föräldrar men vi klarade oss utan att föra en massa oväsen, eller mestadels i alla fall. Det här med att gå rakt, alltså..

Vi klev upp runt 09.30. Baksmällan fanns där, oh yes. Men turligt nog bara som huvudvärk!
Vi snackade en stund med Gerds mamma, Rita, sedan åkte vi hem.
Det är segt idag, riktigt segt. Orkar inte göra något alls. Men det är kanske så det ska vara dagen efter en natt på stan?
Gerd är i alla fall duktig, han diskar!

Tyvärr glömde jag kameran hemma. Jag fick använda mobilkameran och den är ju inte så värst bra..
Men några bilder fick vi till i alla fall:


Gerd, Jelle och Herlinde. Jelle is da man!


Gerd köpte tigeröron åt mig! Jag fick även en fluga runt halsen och en
svans!


Herlinde, jag och Jelle leker kissekatter


Så här snygga blir fötterna när man promenerar i Gent med sandaler.
Nej, det är inte solbränna, det är smuts!

På lördag ska vi besöka festivalen en tredje och sista gång (för i år). Då ska vi dit med ett par kompisar till Gerd.
Ska bli spännande!


Kommentarer
Postat av: Karro

hahaha vilka skitiga fötter du hade =D

NI verkar ha haft det väldigt roligt och jag längtar så efter semester när jag ser dina bilder.... Vill också vara ute på festivaler och ha kul!!

Ha d så bra och ta hand om dig.

kram karro

2010-07-23 @ 10:19:18

Har du något du vill säga?

Ditt namn?
Förgätmigej

Din e-postadress? (publiceras ej)


Har du en blogg?


Säg nu vad du har på hjärtat raring!

Trackback