Lillasyster

Ja, igår var det så äntligen dags att få träffa lilla halvsyster och hennes sambo. Jag har ju varit riktigt nervös för det här mötet. Det har ju bidragit till att jag mått så dåligt. All oro och stress påverkar ju, även om man ser fram emot något roligt och spännande!

Vi möttes på Quality Hotel, det som ligger vid Eurostop här i Örebro, det första mötet var ganska spänt. Och väldigt nervöst. Fast för mig lättade de känslorna ganska snabbt, vi gav oss iväg till loppisen som var i Örebro Golfhall. Det var riktigt mycket folk så det blev inte så värst mycket prat då, vi hade nog med att tränga oss fram..
Sedan begav vi oss hem till mig, vi tog bilen. Vi skulle ju gå och käka lunch på stan men det var för tidigt för det så vi tog en promenad genom Wadköping och Stadsparken med trädgård.
Sedan var det dags för lunch! Smakade bra, som det brukar göra på Rosalis Deli. Efter maten var det guidad tur på Örebro slott som gällde. Den turen blev dock något av en besvikelse. Vi blev lite undanskuffade av ett bröllop som skulle hållas där. Inte var vår guide något att applådera heller. Det var i ärlighetens namn en riktigt tråkig rundtur. Inget att rekommendera!

Desto roligare blev det senare på eftermiddagen. Vädret var ju någorlunda ok, mycket blåst men väldigt lite regn, så vi beslöt oss för att försöka grilla lite i min trädgård. Det gick ju inte så bra.. Dumma engångsgrillar! Röken lade sig över halva kvarteret, tror jag.. Varför fortsätter man egentligen att försöka med dem? *suck* Tillslut hällde vi över allt kol från engångsgrillarna ner i den gamla klotgrillen som tillhör mitt hyreshus. Då blev det bättre fart! Tyvärr kunde man säga detsamma om regnet... Vi fick ta med oss all mat in och sitta i mitt kök istället.

Maten blev riktigt god, och med ett glas vin till så släppte nog den allra sista nervositeten!
Efterrätten fixade lillasyster, blev visst något typiskt finskt.. Kvarg, vispgrädde och hallon. Var riktigt gott!

Sedan drog jag fram mitt GENI-spel och resten av kvällen ägnade vi oss åt det. Kändes verkligen inte som om det bara var samma morgon vi träffades.
Strax innan tio på kvällen var det dags för lillasyster och hennes sambo att bege sig tillbaka till hotellet, de skulle ju upp jättetidigt och åka tillbaka till Stockholm för att där ta morgonbåten över till Åbo, Finland

Vi tog ju en hel del bilder men jag väntar med att lägga upp några av dem. Jag vill först höra med de andra att de tycker det är okej.


Kommentarer

Har du något du vill säga?

Ditt namn?
Förgätmigej

Din e-postadress? (publiceras ej)


Har du en blogg?


Säg nu vad du har på hjärtat raring!

Trackback