Nej men titta vad brevbäraren släpade in! del 2

Pust, har precis varit ett par timmar på Marknadsafton, som är här i Örebro idag. Det var jag och syrran som passade på att bränna oss i solen och få ont i fötterna. Vi handlade förstås en del mer eller mindre nödvändigt också!

Men innan dess, i förmiddags, fick jag hjälp av boendestödet Karro med att ringa lite. Vi avbokade det där hopplösa läkarbesöket på allmänpsyk.
Vi ringde och pratade lite med min handläggare på Försäkringskassan, hon sade att det gick bra att skicka läkarintyget direkt till henne. Vad mer var är att jag tydligen är kallad till ett möte med henne 15:e juni. Jag fick lite ångest när jag hörde det.. Men det var inte så farligt, det är för att hon vill hjälpa mig få klart alla pappen innan jag flyttar. Riktigt omtänksamt av henne faktiskt!
Sist men inte minst ringde vi en av de två advokatfirmorna här i Örebro som fungerar som notarius publicus. Att få en sådan där apostille kostar visst 200kr och man kan komma in och få sitt dokument stämplat på måndagar och onsdagar mellan klockan 10.30 och 11.30. Jag får gå dit efter att jag fått pengar, blir väl 21:a juni skulle jag tro. Och då är det bara en enda vecka kvar till flytten! Nu går det fort... Gäller att jag hinner med!

Men nu ska jag stoppa min ömma och varma fötter i lite kallt vatten!

Kommentarer

Har du något du vill säga?

Ditt namn?
Förgätmigej

Din e-postadress? (publiceras ej)


Har du en blogg?


Säg nu vad du har på hjärtat raring!

Trackback