Nej men titta vad brevbäraren släpade in!

Ja, jag har fått brev idag! Både från Försäkringskassan och från allmänpsykiatrin.

Min handläggare på Försäkringskassan skickade en bekräftelse på att min ansökan om aktivitetsersättning kom fram till henne. Hon skrev också att jag måste lämna in ett läkarintyg senast 16:e juni annars kommer min ansökan inte kunna bli korrekt bedömd. Ja, och den beräknade handläggningstiden efter att intyget kommit henne till hand är 2,5 månader. Jippie..

Det andra brevet då? Jo, det var en ny kallelse till läkaren på allmänpsyk, det innehöll även ett trevligt och personligt brev från läkaren. Men nu har jag ju redan bokat tid med läkaren i Fjugesta. Lika bra det för till allmänpsyk var jag kallad 28:e juni. Är ju en aningens upptagen den dagen. Visserligen ska jag ju bara flytta utomlands men jag tror verkligen inte jag kan klämma in ett besök hos doktorn då *ironisk*

Jag ska till Fontänhuset imorgon, jag och mitt boendestöd, Karro, ska ringa lite. Igen. Jag måste ha reda på var jag ska skicka ett eventuellt läkarintyg, till inläsningscentralen eller direkt till min handläggare? Sedan så måste ju läkartiden på allmänpsyk avbokas...

Kommentarer
Postat av: ayla

bra att du har stöd och hjälp med myndighetskontaktandet... skulle jag åxå vilja ha ibland :P

2010-06-02 @ 16:50:37
Postat av: Mina

Ja Ayla, det är jätteskönt. Tidigare var det mamma som hjälpte mig. Fast på något sätt ger det bättre pondus om en "yrkesutövare" ringer..

2010-06-02 @ 17:42:47

Har du något du vill säga?

Ditt namn?
Förgätmigej

Din e-postadress? (publiceras ej)


Har du en blogg?


Säg nu vad du har på hjärtat raring!

Trackback