Resan..

Ja, jag har ju inte hunnit skriva så värst mycket om hur resan hit ner till Belgien gått.. Men nu har jag tid! Gerd är ute och tar sig en öl någonstans, vi behöver lite vila från varandra -det har varit väldigt tröttamt och intensivt..

Så! Resan..
Ja vi åkte från Örebro vid lunchtid. Jag sade hejdå till de från Fontänhuset, och lämnade över choklad som Gerd köpt åt dem. Fina, Belgiska chokladpraliner var det. Blev applåder då, och det var ju väldigt trevligt. Ja, och tack så hemskt mycket till alla som hjälpte till att flyttstäda, utan er hade det tagit evigheter!

Så bar det då iväg ner till Malmö, där vi skulle övernatta. Resan gick riktigt bra, inga problem alls. Eller ja, Esmeralda var ju ganska hispig till att börja med. Hon lugnade dock ner sig ganska så snart, det blet ju väldigt varmt i bilen och hon orkade nog inte hålla igång!

Vi sov ganska dåligt, eller jag gjorde det i alla fall. Var väldigt varmt på hotellrummet. Vi bodde på Ibis Hotel och de är nog inte tillräckligt fina för att ha ordentlig luftkontitionering på rummen.. Sen så snarkade Gerd väldigt mycket och väldigt högt (jag måste ta och gräva fram öronpropparna snart!).

Så kom då äntligen dagen då jag lämnade Sverige, på morgonen stack vi iväg över Öresundsbron, vid kl. 8.30 ungefär. Då slängde jag iväg ett sms till bloggen. Ska erkänna direkt att jag inte bloggade lika mycket som jag först hade tänkt mig, det var helt enkelt för varmt i bilen för att jag skulle orka med, jag tror medeltemeraturen låg på drygt 30°C inne i hytten. Så går det när man inte har AC...
Värst var det när vi skulle genom Hamburg. Det finns en flera kilometer lång vägtunnel där. Som är väldigt dåligt ventilerad.. Så det var bara att veva upp rutorna och stänga av fläkten. Temeraturen steg direkt, skulle tro att vi kom en bit över 40°C innan vi var ute ur tunneln igen. Det var grymt plågsamt! Speciellt för stackars Esmeralda, som inte ville dricka vatten självmant. Vi var tvugna att stanna så jag fick tvinga henne att dricka, hennes nos var så torr att den vitnat! Jag blev riktigt orolig att hon fått värmeslag för efter det blev hon väldigt dåsig och hon andades så snabbt att en rädd kanin skulle blivit avundsjuk. Dock verkar min älskade kissekatt ha repat sig bra nu, hon är pigg och nyfiken på sitt nya hem!

Annars har jag faktiskt bara gott att säga om Tyskland! Jag har varit vädigt tveksam till deras princip att inte ha hastighetsbegränsning på motorvägarna.. Men i praktiken var faktiskt farten begänsad på långa sträckor. Och tyskarna var väldigt diciplinerade förare. Jag hade verkligen inget att oroa mig över!
För att inte tala om deras rastplatser! Så gott som alla var väldigt fina och rena. De större rastplatserna hade ofta flera olika restauranger, och toaletterna var helt fantastiska!

Vi var inne i Holland och nosade end sväng med, men det var väldigt händelselöst, då var vi så trötta att vi bara ville komma komma fram.

När vi äntligen kom fram hade klockan passerat 9 på kvällen. Då var det bara att duscha, stoppa något i magen och stupa i säng!

Så det var resan. Och inte har det blivit så mycket vila idag, fast vi nog behövt det. Men mer om det i nästa inlägg!


Javisst ja! Jag tog lite bilder också! Men de får vänta tills senare, har ingen möjlighet att ladda upp dem än...




Kommentarer
Postat av: linaa vikken pina

Kul att läsa om din flytt:D

2010-10-26 @ 00:51:45
URL: http://linaabjornemalm.blogg.se/

Har du något du vill säga?

Ditt namn?
Förgätmigej

Din e-postadress? (publiceras ej)


Har du en blogg?


Säg nu vad du har på hjärtat raring!

Trackback