Telefonsamtal

Ja, idag fick jag hjälp av mig boendestöd från Fontänhuset, Karro, att ringa lite samtal. Först försökte vi nå min handläggare på Försäkringskassan men hon var visst inte tillgänglig.
Sedan ringde vi banken. Där gick det mycket smidigare, fick genast all info om hur jag skulle gå till väga för att enklast avluta mitt svenska bankkonto när jag väl kommit tillrätta I Belgien!
Efter det var det Skatteverket. Behöver ju fortfarande få det där personbeviset. Nu ska de i alla fall skicka ett till mig som är på engelska. Tyvärr verkar det som om de inte kan ge mig den stämpel jag behöver ha, troligast är att jag får vända mig till Svenska ambassaden i Bryssel för att fixa det. Nåja, jag har gjort vad jag kunnat!

Sedan ringde faktiskt min handläggare från Försäkringskassan upp mig! Jag hade då inte trott att det skulle ske så snabbt, vi var precis klara med de andra samtalen.
Jag tyckte nog att det var ganska otäckt att prata med handläggare, gillar verkligen inte att prata med okända över telefon. men jag fick bra stöd av Karro och jag kunde trassla mig igenom hela samtalet!
Vilket ju inte visade sig vara så värst prövande, hon tog emot mitt meddelande om att jag skulle flytta. Hon bad mig skriva ett brev till henne med de nya adressuppgifterna och det ska jag väl kunna fixa! Men det mest glädjande var nog att hon inte kom med några som helst argument mot att jag skulle ta med mig min aktivitetsersättning, inte heller att det spelade någon roll att jag skulle flytta utomlands. Just det hade oroat mig en del..
Jag berättade även att jag haft problem med läkarbesök och därför inte lyckats få ett läkarutlåtande/intyg. Hon bad mig skicka in min ansökan ändå, jag kan tydligen komplettera med utlåtandet/intyget när jag väl fått det. Handläggaren sa att det viktigaste var att min ansökan kunde börja behandlas så fort som möjligt. Hon var verkligen trevlig, är tacksam för att det är en sådan person som håller en del av min lycka i sin hand..

Kommentarer
Postat av: ayla

men va skönt att man kan ha litegrann flyt ibland åxå ;)

2010-05-27 @ 13:05:16

Har du något du vill säga?

Ditt namn?
Förgätmigej

Din e-postadress? (publiceras ej)


Har du en blogg?


Säg nu vad du har på hjärtat raring!

Trackback