Ack ack

Det var riktigt kass uppdatering igår! Var faktiskt borta hela dagen. Och när jag kom hem hade jag så ont i min stackars rygg att jag inte alls kunde sitta vid datorn..

Det blev i alla fall kakor bakade hos min svärmor, dock inga nya bilder från igår, fick inte med mig kameran. Klantigt! Fast jag har bilder på kakorna vi bakade sedan tidigare så jag får väl dela med mig av dem igen istället!


Kanelbullar, drömmar och wienerstänger

Svärmor kom och plockade upp mig vid halv 10 sedan bar det iväg till Ikea för att shoppa lite inför julmiddagen. Vi käkade även lunch där och svärmor fick prova på Ikeas svenska köttbullar med lingonsylt och gräddsås. Dock serverar Ikea här i Belgien köttbullarna med halvtaskiga pommes frites. Ingen hit, ärligt talat!

När vi kom hem till svärföräldrarnas hus väntade min svägerska redan där. Opps. Men hon hade visst inte väntat så länge..

Där tog dock turen slut. Kakbaket blev en katastrof! Bulldegen ville inte jäsa, den var stendöd. Drömmarna flöt ut i ugnen och liknade plättar mer än kakor. Ack, vad frustrerad jag blev! Och nog skämdes jag lite med, kakorna skulle ju serveras på min svägerskas baby shower (som är imorgon) och jag vägrade att godkänna dessa misslyckade exemplar!
Så det blev till att börja om. Och då funkade det hur bra som helst! Åh, vilken lättnad!!

Men det tog tid.. Var inte hemma igen förrän nästan 9 på kvällen. Jag var helt slut!

Kommentarer
Postat av: LINA K - SKRIVER SKRÄCKROMAN!

Vad synd att kakorna inte ville lyckas första gången, hoppas drömmarna gick att äta iaf så att du inte behövde slänga dem! Och tur att det lyckades andra varvet! =)

2010-11-27 @ 15:57:23
URL: http://eimk.blogg.se/
Postat av: linaa vikken pina

oh så smarrigt!



lugnt ikväll då?

2010-11-27 @ 16:30:53
URL: http://linaabjornemalm.blogg.se/
Postat av: Anne

Kakorna ser goda ut :)

2010-11-27 @ 21:07:54
URL: http://nilssonanne.blogg.se/

Har du något du vill säga?

Ditt namn?
Förgätmigej

Din e-postadress? (publiceras ej)


Har du en blogg?


Säg nu vad du har på hjärtat raring!

Trackback