En riktigt lyckad kväll

Igår kom Gerds syster Herlinde och hennes man Jelle hit på trerätters middag. Hm, egentligen kan jag väl kalla dem för svägerska och svåger? Jag är riktigt dålig på det där med släktrelationer, och vad som gäller eller inte..
Men hur som helst, middagen!
Jag gjorde brushettas till förrätt. Marinerad, helstekt fläskfilé med potatisgratäng till huvudrätt och sist, men inte minst, marängsviss till efterrätt.
Vi drack vitt vin till förrätten, Verdicchio. Ett riktigt bra vitt vin, det är nog mitt favoritvin just nu! Till huvudrätten serverades Cassilero del Diablo, det är ett rött vin. Jag brukar undvika röda viner eftersom jag så lätt får migrän av dem. Men denna gick riktigt bra att dricka! Ja, som vanligt när jag är osäker läste jag på om det röda vinet på internet. Kommentarens om just detta vin handlade ganska ofta om just rödvin och migrän..

Så middagen blev en succé, fast det började inte så bra. Skulle rosta brödskivor till förrätten men jag brände dem rejält, tur att jag hade mer bröd! Resten av maten blev riktigt bra. Dock kommer det inget receptinlägg, jag tog nämligen inga bilder på maten, och det vill jag har när jag delar med mig av min kokkonst..


Jag fick ju även en liten present av gästerna, som sig bör när man bjuder på middag.
En flaska Grand Marnier och två "drinkbollar". Med andra ord: basen som behövs för
att blanda den smarriga drinken jag provade på Gentse Feesten.


Det dukade bordet. Jag köpte ny duk och allt
. Vi behövde verkligen en ny duk,
tidigare hade vi bara en naturvit duk och den blev skitig så fort..



Jelle och Herlinde tävlar om vem som kan synas bäst på bild. Eller var det tvärt om?


Det här var bättre. Riktigt fin bild!


Jag och Gerd "myser"..


Undra varför Gerd ser så deppig ut, vi hade det ju jättetrevligt!


Parasollerna jag dekorerade marängsvissen med hamnade på något mystiskt sätt i
min hårknut. Och vad då över exponerad? Jävla blixt att vara skarp!





Kommentarer

Har du något du vill säga?

Ditt namn?
Förgätmigej

Din e-postadress? (publiceras ej)


Har du en blogg?


Säg nu vad du har på hjärtat raring!

Trackback