Helgen som var

Oj, vilken pretentiös titel på detta inlägg!
Helgen har varit lugn och fin, jag har helt enkelt inte haft motivation att skriva. Förutom det sura inlägget igår..

Så vad har jag gjort i helgen då? I lördags vaknade jag inte med humöret i topp. Men det åtgärdade Gerd ganska omgående. Han slank nämligen ut på en promenad innan jag ens krälat mig ur sängen. Och vad har han med sig när han kommer hem igen? Jo, en stor bukett med blommor åt mig! Snacka om att jag blev överraskad! Han ville helt enkelt säga "tack" till mig...


Blombuketten. Hm, tror jag behöver fibbla lite med inställningarna i kameran.
Blommorna är nämligen röda, inte cerisefärgade!


Vad mer hände den dagen?
Jo! Jag lagade och åt kyckling till middag! Nu kanske inte det låter så speciellt men sanningen är den att jag inte klarat av att äta kyckling på flera år! Inte sedan innan jag blev vegetarian 1997. Jag började äta kött igen någon gång i slutet av 2004, början av 2005 men av någon anledning klarade jag inte av just kycklingen.. Nu verkar det som om jag lyckats bryta den ångesten!


Snacka om överfull tallrik! Jag orkade drygt hälften.. Men gott var det! Klyftpotatis,
marinerade kycklingklubbor och bearnaisesås.



I söndags, igår alltså, bar det iväg hem till svärföräldrarna och deras tvättmaskin. Jag tvättar ju mina kläder där varannan vecka. De är så snälla som låter mig göra det! Annars hade jag ju varit hänvisad till tvätt-o-maten på andra sidan stan. Hade inte varit kul..
Min svärmor var så underbar att hon gav sin nyinköpta torkställning till oss! Oftast hinner ju inte all min tvätt torka medan jag är där så då blir det till att häng blöta kläder överallt här hemma. Visst, jag har mumlat om att vi borde skaffa en torkställning men det har inte blivit av. Så nu har jag en. Kan inte säga det för många gånger; jag har en underbar svärmor!


Min fina torkställning! Nu är det slut med att ha blöta kläder hängande över dörrar och
stolsryggar..

Kommentarer
Postat av: Susanna

Åhhh, den tallriken vill jag ha NU! Ser så gott ut att magen skriker "vill ha, vill ha" Du borde ju bli kock :)

2010-09-23 @ 17:37:47
Postat av: Mina

Hehe, vad rar du är, Susanna!

2010-09-23 @ 20:03:06

Har du något du vill säga?

Ditt namn?
Förgätmigej

Din e-postadress? (publiceras ej)


Har du en blogg?


Säg nu vad du har på hjärtat raring!

Trackback