Jag håller väl inte på att bli förkyld?!

Ja, jag är lite småkrasslig. Lite hosta och så. Ingen feber och jag är inte speciellt trött. Jag hoppas att det går över. Vill verkligen inte dra på mig något nu! Gerds syster Herlinde och hennes man Jelle ska komma på middag imorgon kväll och jag vill ju absolut inte behöva ställ in!
Men nu ska vi inte ta ut något i förskott. Jag är ju bara lite tjock i halsen. Det ska nog gå bra!

Jag har tillräckligt med ork får att plocka med saker här hemma. Nu har jag flyttat om sakerna i köksskåpen så jag och Gerd inte längre kan hitta det vi ska ha. Vad duktig jag är!
Jag skulle ha gjort detta för flera veckor sedan, när vi skaffade "skafferiet", men det har inte blivit av.. Men nu är jag nästan klar! Det är bara skåpet ovanför kylskåpet kvar nu.
Sedan ska jag städa och skrubba lite, så det är fint imorgon. Och fritt från katthår.
Gerds svåger är nämligen allergisk mot katter så det gäller att vi städat upp ordentligt efter Esmeralda, som ju fäller hur mycket hår som helst. Tänk att den lilla "tissetatten" kan ha så mycket päls.. Jag hoppas verkligen att Jelle inte blir alltför dålig..

Nu till något helt annat: lite gnäll!
Jag stör mig något så fantastiskt på smörgåsmargarinet vi köper. Inte så att det är något fel på smaken. Nej det är förpackningen som får mig att rulla ögonen. Varför då, då? Jo, när man öppnar en ny förpackning âr det som att man måste leta sig genom flera lager för att komma "till skatten"¨, en ask i en ask i en ask. Sådant slöseri!


Plastlock, aluminiumfolie OCH smörpapper. Behövs verkligen det för en liten ask med
smörgåsmargarin?!


Kommentarer
Postat av: Linn

Vilken fantastisk housewife du är! Jag tycker typ att jag borde få pris för årets bästa flickvän om jag dammsuger EN gång varannan vecka haha

Tack för alla peppningar baby! Det är lättare att orka med allt och hålla huvudet högt när jag har dig :)

2010-09-04 @ 00:54:05
URL: http://bully.webblogg.se/

Har du något du vill säga?

Ditt namn?
Förgätmigej

Din e-postadress? (publiceras ej)


Har du en blogg?


Säg nu vad du har på hjärtat raring!

Trackback