Shopping, shopping, shopping

Idag har jag satt sprätt på lite pengar. Tragiskt nog så handlade det om mina egna pengar. Det är alltid mycket trevligare att shoppa för andras slantar..

Vad är det jag köpt då? Jo, ett par nya skor. Jag ska ha på mig dem när jag dansar! På måndag börjar jag nämligen i en dansgrupp. Det är min svärmor som leder den och det handlar om folkdans. Det ska bli mycket spännande!


"Dansskor". De har i alla fall en mjuk och böjbar sula och de sitter väldigt bra..

Vad mer har jag införskaffat? Utrustning till min cykel. Ja, det har jag väl inte berättat? Söndag förra veckan fick jag en cykel av min svägerska. Tydligen hade hon i sin tur fått en ny cykel av sin svärmor. Därför tog jag över hennes gamla, men fortfarande dugliga, cykel.
Okej, jag var tvungen att skaffa nya lamor och reflexer. Och ett nytt, bättre cykellås. Men annars är den i gott skick, den har ny sadel och nya däck. Samt nya bromsklossar.. Fast bromsarna behöver justeras lite, de nyper inte så bra..
Jag passade även på att köpa ett par cykelkorgar, en för styret och en som ska sitta på pakethållaren. Det blir perfekt när jag ska iväg och handla mat!


Cykelkorg till styret.


Cykelkorg till pakethållaren. Plus lite utrustning..


.. fram- och baklyse, reflexer till ekrarna, ett ordentligt lås och ett par bagagestroppar
(elastiska spännband, eller vad de nu kallas..).

Jag och Gerd ska pyssla med cykelunderhåll imorgon. Då blir det till att rengöra och smörja. Cykeln har dock en ganska tråkig färg. Kanske blir det så att jag målar om den en dag, det beror lite på om jag tycker cykeln är värd den tiden och de pengarna.
Jag har i alla fall en cykel, och den var gratis. Sådant ska man verkligen inte klaga över!

Kommentarer

Har du något du vill säga?

Ditt namn?
Förgätmigej

Din e-postadress? (publiceras ej)


Har du en blogg?


Säg nu vad du har på hjärtat raring!

Trackback