Tre månader!

Ja, det är faktiskt så länge sedan jag flyttade. Och livet med Gerd är bättre än någonsin! Esmeralda verkar trivas bra, hon med.


Esmeralda myser i sovrumsfönstret. Sovrummet är förövrigt hennes favoritrum,
utrymmet under sängen är hennes trygga plats i tillvaron, dit rusar hon varje gång
något känns otäckt..


Jag har verkligen kommit igång här nere i Belgien. På måndagskvällar dansar jag folkdans i en dansgrupp som min svärmor leder.
På onsdags- och torsdagsförmiddagar har jag språklektioner i holländska, som går hur bra som helst! Idag frågade min lärarinna mig om jag var intresserad av att byta till en grupp inne i Gent, som är mer intensiv. Detta för att jag är mycket snabbare än de flesta andra i klassen och jag fattar saker väldigt fort. Men jag tackade nej. För det första trivs jag väldigt bra i denna grupp och jag har fått vänner, en tjej ska jag faktiskt träffa nu på lördag och då ska vi in till Gent och ha det lite trevligt. Gerd ska med han också!
För det andra så är jag inte så sugen på att pendla mellan Deinze och Gent, busschaufförerna här är verkligen helgalna och helt utan trafikvett!
Den tredje, och största anledningen, till att jag inte vill byta till en intensivare studiegrupp är mitt problem med stress och uthållighet. Kursbyte skulle innebära lektioner fyra gånger i veckan, med ett högre tempo. Om man räknar in restiden pratar vi om drygt sex timmar per dag, jag känner mig inte alls redo för det! Jag är ju helt slut på fredagarna efter att ha haft två halvdagar (á 3 1/2 timmar) med lektioner. Jag behöver fortfarande vänja mig vid att ha en sysselsättning och jag vill inte rusa fram för fort! Kanske att jag kan läsa fortsättningskursen i en studiegrupp med högre tempo, det får jag ta ställning till när det blir aktuellt.
Just nu är jag tillfreds med min tillvaro!

Såhär såg det ut när jag och Gerd firade att vi äntligen flyttat ihop:


Champagne och nötter..


..och massvis med mys, såklart!

Kommentarer
Postat av: Malyn Polecastle

Va skönt att allt går så bra för dig gumman! Gör mig glad! <3

2010-10-03 @ 22:37:21
URL: http://malynpolecastle.blogg.se/

Har du något du vill säga?

Ditt namn?
Förgätmigej

Din e-postadress? (publiceras ej)


Har du en blogg?


Säg nu vad du har på hjärtat raring!

Trackback