Men va fan?!

Jag blev väckt av gatuläggarna i morse. Igen.
Fjärde gången denna vecka.. I tisdags drog de igång maskinerna strax innan sju på morgonen. I onsdags var de igång vid 6:40, igår var det 6:15. I morse väcktes jag redan vid 5:20! Alltså, kom igen? Nu får de väl ändå ta och ge sig?! Visserligen gjorde de inget gatuarbete i morse, det var en lastbil som kom och hämtade alla maskiner, så det betyder förhoppningsvis att de är klara. Men allvarligt, vem gör sådant kl 5:20 på morgonen? Det verkar inte finnas några som helt regler för när det kan anses som störande att föra oväsen. I alla fall inte för ett företag. Tydligen behöver företag inte ta något som helst ansvar när de orsakar störningar för allmänheten.

Jag vet, jag gnäller! Men när jag sommarjobbade på kommunen fick vi inte dra igång några bullriga maskiner före kl. 8 på morgonen, i alla fall inte där oljudet kunde störa människor. Jag tycker det är en rimlig regel. Människor behöver få ordentlig sömn för att fungera väl!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Word sister!

2010-09-10 @ 21:24:18
URL: http://bully.webblogg.se/

Har du något du vill säga?

Ditt namn?
Förgätmigej

Din e-postadress? (publiceras ej)


Har du en blogg?


Säg nu vad du har på hjärtat raring!

Trackback