Min fina boek!

Ja nu har jag fått min lärobok! Och andra lektionsdagen är över. Hade det lite tungt idag faktiskt. Vi skulle nämligen stalla frågor till varandra, inte bara svara på det läraren frågade.
Jag vet inte riktigt vad som hände med mig men när det var min tur kunde jag inte få ur mig ett ord! Jag verkade bli helt blockerad av att behöva fråga. Som att det var svårare att fråga än att svara, fast fraserna var desamma som vi använt hela tiden. Jag kunde ju förstå dem och skriva dem utan problem. Att muntligt svara på lärarens frågor var inte ett dugg ångestladdat för mig men när jag skulle öppna käften för att själv fråga precis samma saker hon frågade mig så låste det sig. Det var skitjobbig och jag började genast döma mig själv.
Men istället för att fly så försökte jag spexa till det lite. De andra skrattade, men det var vänliga och förstående skratt. Då kändes det lättare..

Nu har jag övat hemma med Gerd och det börjar släppa lite nu. Jag måste fortfarande läsa innantill, fast jag egentligen kan meningarna. Jag behöver de skrivna orden som ett stöd, eller något..
Hur som helst är Gerd till stor hjälp!


Boken! Yay, vad glad jag är..


Den är så
pedagogisk! Mycket bilder och lite text..

Kommentarer
Postat av: Karro

Vad duktig du är gumman!!! Jag är såå stolt över dig =) jag själv skulle INTE våga ta steget att flytta och dessutom sätta mig i skolbänken för att lära mig ett nytt språk.

Ha det bra och ta hand om dig.

¨

Kram karro

2010-09-06 @ 14:02:08

Har du något du vill säga?

Ditt namn?
Förgätmigej

Din e-postadress? (publiceras ej)


Har du en blogg?


Säg nu vad du har på hjärtat raring!

Trackback