Nervös

Snart ska jag bege mig iväg till dansen. Och jag är nervös. Visst, det ska bli spännande med, men just nu är jag mest nervös. Hur kommer det gå? Kommer jag bli väl mottagen? Kommer jag kunna följa med i dansstegen? Kommer himlen trilla ner i huvudet på mig?
Det gör ju inte saken bättre att jag har ont i nacken. Musklerna har varit spända hela dagen och ingen stretchning eller massage verkar hjälpa. Skulle tro att jag sovit konstigt.. Visserligen ska just denna dansgrupp inte syssla med några ansträngande danser. De flesta medlemmarna är tydligen lite äldre damer, med lite krämpor både här och där.
Så jag borde ju passa in perfekt tänker jag!

Om en timme börjar vi, och vi ska hålla på fram till klockan 22. Två timmar dans med andra ord! Gerd är underbar och skjutsar mig fram och tillbaka. För lokalen vi ska vara i ligger ca 30 minuter med bil härifrån, och att ta sig dit och hem med tåg eller buss är tydligen ganska knepigt och tidskrävande... Så Gerd kommer agera chaufför åt mig varje måndag! Han är verkligen toppen, hur lyckades jag med att snärja honom?!

Kommentarer
Postat av: Lisa L

det kommer gå bra.. försök att slappna av :) Ta hand om dig! Kram

2010-09-14 @ 10:44:35

Har du något du vill säga?

Ditt namn?
Förgätmigej

Din e-postadress? (publiceras ej)


Har du en blogg?


Säg nu vad du har på hjärtat raring!

Trackback