Oj oj, inte bra alls!

Jag var iväg till språkkursen idag. Vi samlades i klassrummet för att vänta på vår lärarinna Katrijn. Men hon dök aldrig upp...
Drygt 10 minuter efter att lektionen skulle ha börjat fick vi besök av en man som berättade att Katrijn och en annan lärarinna, som hon samåker med till skolan, krockat. De var båda på sjukhuset så alla lektioner var inställda.
Vi fick inget klart besked om hus skadade de var. Det pratades om en nackskada, men vem av dem som fått den vet jag inte. Jag hoppas verkligen att det inte är allvarligt!
Vi ska samlas som vanligt nästa vecka, jag hoppas att Katrijn kommer vara där då..

Så vad har jag gjort idag då? Inte var det någon idé att gå hem eftersom de bröt strömmen här imorse. Det var ett planerat strömavbrott, något med en ledning utanför huset.
Så jag och två av mina klasskompisar, Rosana från Brasilien och Alicia från Spanien, bestämde oss för att ta en fika. Men inget var öppet så vi gick hem till Rosana istället. Där blev det lite fika och massa prat, hur trevligt som helst! Sedan var Alicia tvungen att gå till bussen, hon jobbar nämligen när hon inte är på kurs med oss.. Jag och Rosana käkade lunch ihop, en jättegod soppa som hon hade lagat. Sedan blev det lite shopping.. Och nu är jag hemma igen. Och vilar de stackars små fötterna!


Rosana har en kanariefågel som heter Pikachu. Pikachu är en väldigt social fågel.
Pikachu gillar att sitta på folks huvuden..



Kommentarer

Har du något du vill säga?

Ditt namn?
Förgätmigej

Din e-postadress? (publiceras ej)


Har du en blogg?


Säg nu vad du har på hjärtat raring!

Trackback