Språkkursen!

Ja, idag skulle jag ju skrivas in på språkkursen. Har varit riktigt nervös över detta den senaste veckan. Igår kväll tog jag och Gerd en promenad till stället där kursen ska hållas. Jag är ju sån att jag vill (snarare att jag måste) kolla upp saker i förväg så mycket jag bara kan. Eftersom jag är "så nervös av mig"...
Det gick inte bra alls den här gången. Jag råkade i affekt när jag upptäckte att jag inte kunde ta reda på exakt vart det var jag skulle. Adressen ledde ju bara till en stor, anonym och låst byggnad. Inte ett ord stod det om att det skulle hållas språkkurser där.
Det var hemskt, jag som redan var så orolig för att det skulle bli fel på något sätt. Jag kunde knappt stå upp, tårarna rann och jag hyperventilerade..
Tur att Gerd fanns där. Han sade att han skulle följa med mig idag och se till att jag hamnade rätt. Han fixade med sin arbetsledare att han kunde gå ifrån jobbet en timme eller så för att agera stöd åt mig.


Jag byggde upp självförtroendet genom att lock håret idag. Gav upp efter en timme,
då var bara lite drygt hälften av håret lockat.. Damn, jag ska fan sluta klaga på att
mitt hår blivit tunnare, det finns fortfarande mer hår på min skalle än jag orkar hantera..

Så hut gick det då? Ja, vi var tillbaka till den "skrämmande" byggnaden, som inte alls kändes lika skrämmande idag. Visst, pulsen ökade lite men med ett fast grepp om Gerds hand pallade jag trycket. Det underlättade ju även att vi kunde följa en lite grupp av människor som visst var där i samma syfte som jag.
Jag fick träffa min blivande lärare, som verkar hur trevlig och empatisk som helst! Hon pratade växlande engelska och holländska med mig och jag insåg hur pass mycket holländska jag redan kan. Jag förstod faktiskt allt hon sade, även om jag svarade på engelska. Jag vågade mig även på att säga Gerds namn till henne och hon hade inga som helst problem med att förstå vad jag sade! Jag tror att den där rädslan för att uttala g:et sakta börjar släppa...

Hon gav mig lite info om kursen. Den pågår som sagt från september 2010 till januari 2011, då det är examen. Sedan börjar fortsättningskursen direkt efter, i februari. Den sträcker sig till juni.
Jag fick även betala kursavgiften, som inte stämde med den information jag fått tidigare. Tydligen är den lite dyrare, €65 istället för €60. Men å andra sidan är visst läroboken (som jag får, och betalar för, imorgon) lite billigare än vad som först sades, den kostar €14.50 istället för €20. Så det kostar allt som allt €0.50 mindre! Inte mycket, jag vet, men ändå! Undrar hur informationen kunde skilja sig åt så mycket?

Kommentarer
Postat av: Karro

Hej tjejen!!



Har uppdaterat mig lite på din blogg. Har nämligen haft semester i 3 v och knappt inte varit ute på nätet nånting =)



Hoppas det går bra på språkkursen. Jag är helt övertygad om att det kommer gå galant, du som är så lätt lärd och språkbegåvad.

Ha det bra och ta hand om dig.

saknar dig.

kram karro

2010-08-31 @ 15:06:36
Postat av: Lisa L

Vad duktig du är!! Det kommer gå bra för dig :)

Krama om

Ps jag ska hälsa från Micke S han tänker på dig Ds

2010-08-31 @ 15:10:30
Postat av: Mina

Tack, Karro och Lisa. Era kramar värmer!

2010-08-31 @ 15:34:33
URL: http://minaskaflytta.blogg.se/

Har du något du vill säga?

Ditt namn?
Förgätmigej

Din e-postadress? (publiceras ej)


Har du en blogg?


Säg nu vad du har på hjärtat raring!

Trackback