NU så!

Ja, trots att gårdagen var en plåga så fick vi mycket gjort.
Gerd var iväg till Ikea (utan mig, jag hade magproblem och vågade mig inte ut. var riktigt sur. Både över det och att Gerd inte visade en gnutta sympati..) Han kom hem med ett datorbord och stol åt mig. Och ett par hyllplan att ställa dvd:s och TV-spel på.

Resten av dagen var vi upptagna med att få allt i ordning.
Jag surade ihop totalt när vi skulle sätta ihop datorbordet. Hade ju inte sovit alls och var på riktigt kasst humör. Fast jag inte ville ta ut det på Gerd så var det precis det jag gjorde. Det slutade med att han satte ihop bordet nästan helt själv. Utan att tappa humöret. All cred till honom!

Det var en helt annat historia med hyllplanen.
Väggarna här kan vara riktigt jobbiga. Tegel. Ihåligt tegel. Försök få en plugg att stanna kvar i öppningen när borrhålet mer påminner om ett svart hål i rymden. Allt bara sugs in..
Gerd var riktigt arg ett tag. han fick slita hårt.
Tillslut lindade han lite papper om pluggarna och då fastnade de i borrhålen. Dock blev det riktigt svårt att skriva i skrivarna. Jag är imponerad av att han klarade det. Ibland tog han till borrmaskinen. Jag har nämligen en sats med skruvmejslar man kan sätta fast i en vanlig borrmaskin. Det underlättade massor att inte behöva dra skruvarna helt för hand.
Att sedan sätta fast hyllplanen var busenkelt.

Bara det blir ordentligt städat här så ska jag ta lite fina kort!

Kommentarer

Har du något du vill säga?

Ditt namn?
Förgätmigej

Din e-postadress? (publiceras ej)


Har du en blogg?


Säg nu vad du har på hjärtat raring!

Trackback