Hur långt har jag egentligen kommit? del 2

Jag tänkte fortsätta med att snacka om min lilla lista..

Har faktiskt varit i kontakt med skatteverket, det skrev jag inte i förra inlägget.. Fick hjälp att ringa en del samtal i måndags (26/4). Har nu numret på den blankett jag måste fylla i för att anmäla flytt utomlands, yay. Sedan behövde jag ju ett officiellt dokument som visade mitt civilstånd som ogift. Kvinnan vi pratade med på skatteverket skulle skicka ut ett lämpligt personbevis med stämpel och underskrift. Visst, fick hem ett brev igår. Två papper som visade på mitt civilstånd, och mina föräldrars, och en ynklig liten "skatteverket"-stämpel som knappast kommer godkännas av de belgiska myndigheterna. Häpp. Häpp, häpp, häpp....

Får väl pallra mig iväg till skattekontoret och snacka med någon.. Har också möjlighet att gå till svenska ambassaden i Belgien för att fixa det här. Vi får se vad jag bestämmer mig för...

Är ganska brådskande att få tag på min handläggare på Försäkringskassan. Vi hann dock inte det i måndags, tack vara Telias urusla kundsupport (men mer om det senare, Telia förtjänar ett eget inlägg...). Ska se om det finns tid att ringa idag. Har ett möte på Fontänhuset och då ska jag passa på att fråga "min" handledare om hjälp att ringa..

För de som inte känner till Fontänhuset: www.orebrofontanhus.se

Kommentarer
Postat av: Maria

Lycka till!

Förstår att det är mycket att fixa med. Tag det bara lugnt och en sak i taget så blir det bra. Vad spännande det är att du ska flytta till Belgien! Modigt tycker

Maria

:-)

2010-04-30 @ 15:54:21
Postat av: Mina

Tackar så mycket för berömmet =)

2010-04-30 @ 16:59:55

Har du något du vill säga?

Ditt namn?
Förgätmigej

Din e-postadress? (publiceras ej)


Har du en blogg?


Säg nu vad du har på hjärtat raring!

Trackback