Goda nyheter

Ellen ja, en god nyhet är väl mer korrekt..
Jag har äntligen fått beslut från Försäkringskassan! Jag har blivit beviljat aktivitetsersättning från juli 2010 till och med september 2011.
Det är verkligen en stor lättnad för mig att ha lite egna slantar. Jag har mått så dåligt över tanken på att leva enbart av Gerds inkomst. Jag vill ju kunna bidra till hushållskassan, jag med.. För att inte tala om förnedringen att behöva be Gerd om pengar för minsta lilla sak. Nu slipper jag det, åtminstone för ett år.
Jag har ju hopp om att kunna sköta ett deltidsarbete så småningom. Men för att jag ens ska kunna börja överväga att prova på något sådant behöver jag lära mig lite holländska. Jag hoppas verkligen att jag kan börja i en språkkurs nu i september. Men det får jag oroa mig över senare...

Nu vill jag bara glädjas över vetskapen att jag får pengar!

Kommentarer
Postat av: Karro

hej! Vad kul att det har gått så smidigt med FK - det trodde jag inte ;-)

Hoppas det blir "högtryck" hos dig snart.

ta hand om dig och ha d så bra

Kram karro

2010-08-03 @ 13:20:16

Har du något du vill säga?

Ditt namn?
Förgätmigej

Din e-postadress? (publiceras ej)


Har du en blogg?


Säg nu vad du har på hjärtat raring!

Trackback