Ny design!

Ja, det är väl uppenbart för alla som letat sig hit och läser detta inlägg.
Har suttit mest hela dagen och pillat med layouten. Jag tycket det blev riktigt bra! Det ser lite mer personligt ut nu. Tidigare använde jag ju en av standardmallarna.
Ja, jag har ju behållit samma bakgrund. Jag tycker verkligen den är snygg så varför skulle jag ändra på den?!
Vad gäller resten så valde jag en redan färdig utformning, som också tillhör samlingen med standardmallar. Dock ändrade jag färger och teckensnitt. För att inte nämna min helt egna lilla header som jag gjort.
Inget avancerat, för det kan jag inte! Jag bara klippte ihop tre bilder på mig själv i gamla hederliga 'Paint'!
Jag hittade även lite goda råd på blogghjälp.

Jag har fått prova mig fram eftersom jag vet väldigt lite om alla dessa koder. Jag tycker dock att jag kan klappa mig på axeln och säga att jag snappat upp en hel del väldigt fort! Och har jag inte hittat färdiga lösningar på mina små kodproblem har jag helt enkelt skapat mina egna!
Som med färgerna. Det finns ju hur många nyanser som helst, och varje liten nyans har sin egen kod. *suck*
Hur ska man kunna veta vad som är vad? Jo, i mitt fall öppnade jag upp mitt gamla Photoshop CS2 (någon nytta ska man väl ha av det programmet med..). Där finns nämligen ett färgverktyg. Och det färgverktyget visar koden på nyanserna man skapar. Sedan var det bara att klippa och klistra in!
Det finns säker ett enklare sätt men det fanns ingen som kunde tala om det för mig.

Det kanske märks att jag är väldigt nöjd över vad jag åstadkommit? Tyvärr varade inte den glädjen så värst länge.

jag upptäckte nämligen att alla bilder jag lagt upp på bloggen hade försvunnit!
Och ja, det är jag som har klantat mig.
Så jag har spenderat det mesta av kvällen med att lägga upp alla bilder igen. jag hoppas verkligen jag fick till dem rätt. I de flesta inlägg hade jag ju bildtexterna till hjälp...

Men nu när allt det är gjort kan jag känna mig nöjd igen.
Jag har trots allt lyckats med något jag aldrig gjort förut!

Kommentarer
Postat av: Lillan

Härlig design. Texten är kanske i minsta laget när den är så snirklig, men med lite tålamod är den läsbar också. :) Ha det fint! Kram

2010-08-10 @ 05:37:20
URL: http://www.kastrullhaxan.bloggplatsen.se
Postat av: Mina

Tack Lillan! Jo, du är inte den första som har lite svårt för texten. Men om jag gör den större så ser inte det bra ut, det heller. Jag får fundera på om jag ska välja ett annat teckensnitt. Men vilket? Jag vill ju ha något som känns mjukare än de klassiska snitten. Men det ska ju vara lätt att läsa, annars tappar man ju sugen..

2010-08-10 @ 10:23:58
URL: http://minaskaflytta.blogg.se/
Postat av: voraschnikow

ser att bilderna är i olika höjd och mellanrummet mellan bild 1 & 2 är olika ;) men sånt pill blir man less efter 2 sec. tycker att den blev redigt fin, sen fick man ju 3 bilder att drägla över =D

2010-08-10 @ 13:24:16
Postat av: Mina

Voraschnikow: tror du mig om jag säger att det är meningen att bilderna ska vara så? Nehej, inte jag heller >.<. jag kanske tar tag i det där någon dag..

2010-08-10 @ 14:37:26
URL: http://minaskaflytta.blogg.se/
Postat av: voraschnikow

haha gött, då blir din lilla norrländska flata glad ;D men bilderna såg nu ut att vara i samma höjd O.o' vettefan om jag blitt gammal och ser i syne. men mellanrummet e kvar ;D jaja, kom nu upp till Kalix och krama på mig!

2010-08-11 @ 09:41:57
Postat av: Mina

Du din lilla lesb! Nu har jag ju fixat till bilden så att allt ska vara rakt och jämnstort. Ser du något knasigt nu så är det inte bilden det är fel på! ;P

2010-08-11 @ 11:53:47
URL: http://minaskaflytta.blogg.se/
Postat av: voraschnikow

njae, mellanrummet e olika stort ;) men man ska int va petig, det är dom där små flawesen som gör det speciellt och eget =D som jag ^^ sen vet vi ju alla att det är nåt fel på mig ;)

2010-08-11 @ 12:39:31
Postat av: Mina

Jag hävdar fortfarande att det inte är bilden det är fel på! Jag ju för böveln mätt avstånden!

Ska vi slåss om saken?! ;P

2010-08-11 @ 13:10:05
URL: http://minaskaflytta.blogg.se/

Har du något du vill säga?

Ditt namn?
Förgätmigej

Din e-postadress? (publiceras ej)


Har du en blogg?


Säg nu vad du har på hjärtat raring!

Trackback