Gentse feesten 2010 del 3

Ja, igår var jag och Gerd iväg en tredje gång. Och det var grymt kul.
Vi gick tillsammans med två vänner till Gerd, Stef och Jurryt, riktigt roliga grabbar båda två.
Vi var faktiskt inte så mycket på själva festivalen. Det var mycket folk, dock inte lika mycket som i tisdags, så vi hittade en liten bar att hänga på istället. Haket hette Hot Club de Gand och låg väl gömt bakom en ruin. Vägen dit ledde från ett torg och genom en löjligt smal gränd. Lagom klaustrofobiskt. Själva baren var inte mycket bättre, den var verkligen inte stor. Dock var den väldigt mysig!
Vi spenderade faktiskt resten av kvällen/natten där. Vi fick tillökning av en vän till Stef, Kristof (jag hoppas han stavar sitt namn så..), som även han var en riktigt kul kille..
Det blev en hel del dricka, speciellt en cocktail som heter Mojito. Det är en drink bestående av vit rom, limeklyftor, mynta, socker och en massa krossad is. Kristof drack en typ av öl som, översatt till engelska, kallades "nasty bitch". Tydligen en väldigt stark öl, 10 vol %. Stef drack både Mojitos och Black Russian (vodka och kaluha?). Gerd fick nöja sig med en Mojito precis i början av kvällen, han skulle ju köra hem så resten av kvällen fick han hålla sig till cola och iste..
Han hade kul ändå, det hade vi allihop. Det var länge sedan jag garvade så mycket. Blev ju en hel del kassa skämt och massvis med retande..
Vi begav oss hemåt någon gång efter kl. 2 på natten. Jag insisterade på ett par cheeseburgare från McDonalds. Under tiden jag väntade på min mat tackade Kristof för sig.
Så det var jag, Gerd, Stef och Jurryt som promenerade hem till dem. Gerd hade parkerat bilen i närheten av deras hus så vi sade adjö till dem där och åkte hem.
Jag kraschade i säng vid kl. 4.45 i morse. Men det var verkligen värt det!

Partybilder:


Gerd


Stef och Jurryt


Mojitos!


Kristof med min "tuttväska"


Jurryt och Stef hade väldigt roligt åt något..


Jag och Gerd = myspys


*asgarv*


Flinande fånar? Här hade minsann Jurryt och Stef druckit en del..


Gruppbild på grabbarna. Värsta hårda gänget..


Jurryt har laddat ögonlasern. Cyclops, någon? Annars tror jag vi talade
om mammor och toalettborstar. Better not ask..


Kommentarer

Har du något du vill säga?

Ditt namn?
Förgätmigej

Din e-postadress? (publiceras ej)


Har du en blogg?


Säg nu vad du har på hjärtat raring!

Trackback