Grillning till lunch

Hm, hör det här hemma i kategorin "mums"? Grillning handlar ju om mat? Fast det var ju häng med Gerd och hans syster plus hennes man. och deras bulle som bakar i ugnen. Så det blir nog i kategorin som handlar om livet i Belgien!

Som sagt, jag och Gerd har varit bortbjudna idag.
Gerds syster Herlinde och hennes man Jelle bjöd på grillat till lunch. Först ska sägas att jag och Gerd blev en halvtimme försenade på grund av ett litet missförstånd.

Väl där så var det riktigt trevligt! Grillmaten skiljde sig inte så väldigt mycket från den svenska varianten. Kanske att det var större variation, ingen massiv flintastek här inte!
Nu vet jag! jag gör ett separat inlägg om det! Om jag postar det inlägget innan detta så kommer de i fin ordning för er som läser...

Vad mer kan man berätta? Jo! Både jag och Jelle är av den lite bleka, lättbrända typen. Att sitta ute på en terrass utan något solskydd straffar sig ganska snabbt. Vi båda blev tämligen röda. Jag värre än Jelle, tror jag. En sidan av ryggen är riktigt smärtsamt rödbränd. Tänk att man aldrig lär sig att använda solskydd! Jag tycker att något vett borde ha fastnat efter 27 år...
Gerd och Herlinde har helt annan typ av hud. De blir bruna på en gång! Hur lätt som helst verkar det som..

Jag och Gerd passade också på att visa lite obskyra webbsidor. Lemonparty, blue waffle och special fried rice blev alla avhandlade.. Varning till alla som inte vet vad jag pratar om. Dessa sidor kollas upp på egen risk!

Lite bilder från grillningen:


Herlinde och Jelle


Jelle och Gerd


Herlinde fixar lite glass till efterrätt


När man håller i kameran får man ta kort på sig själv


Hm, alltså.. Herlinde hjälpte Jelle smörja in lite solskydd. Det är allt, jag lovar!


När vi lämnade Herlinde och Jelle var klockan efter 16. Då var vi till Gerds föräldrar en sväng. De bor nära varandra. Det bara Gerd som hamnat en liten bit bort!
Gerds pappa var inte hemma, han var iväg tillsammans med en vän och kollade på lite krigsplatser från 2:a världskriget. Gerds mamma kom precis hem när vi parkerat. snacka om tajmning! Hon bjöd på lite att dricka och en skön ispåse till min sönderbrända rygg. Välsigne henne!
Vi fick också låna ett par tunna täcken att ha i sängen under sommaren. De Gerd har är på tok för varma, i alla fall för mig. Välsigne henne igen..

Sedan kom Gerds pappa och dennes vän hem. Denne vän verkade vara en trevlig man som inte hade några problem att snacka lite engelska med mig. Dock blev det lite roligt när han skulle förklara vad han gjorde där: "Jaak and I have a hobby that's a little  weird. We like to go visit places where there has been battles. Experience them. We even play the different sides in the war. I was Germany". Jag fick värsta mentala bilden av dessa två distiknta och gråhåriga herremän, lekandes med låtsasgevär. I mitt huvud kunde jag se dem leka krig i trädgården, slänga sig ner i blomrabatterna och ropa "bang! Bang!" till varandra.. Då var det svårt att inte börja fnissa..

Sedan var det dags att åka hem..
Gerd tog en bild på min rödbrända hud:


Aj aj!

Kommentarer
Postat av: Lillan

Riktigt härlig bränna!

2010-07-11 @ 23:10:47
URL: http://www.kastrullhaxan.bloggplatsen.se
Postat av: Mina

Urk, det gör oooont!

2010-07-11 @ 23:14:32
Postat av: ayla

ååh. du med syster? fast ja kan inte ens bränna mig som folk. ja e röd på vänster fot (!) under båda knäna (fråga inte hur det gick till) och mellan brösten ända upp till halsen nästan... riktigt färgrann e ja! blev att ha med en fryst handduk inatt.

2010-07-12 @ 08:22:54
Postat av: Mina

Det kanske är ett släktdrag, Ayla? Att alltid bränna sig i solen på konstiga ställen och aldrig dra lärdom av det..

2010-07-12 @ 09:34:30
Postat av: Karro

Stackare!! Herregud vad röd du blev! Ta hand om dig och smörja ordentligt - hoppas du kan sova trots brännan....

2010-07-12 @ 10:55:47
Postat av: Mina

Tack för sympatin, Karro. Fast jag får ju skylla mig själv.. Sov väl sådär i natt, knaprade lite värktabletter. Jag tror det hjälpte lite!

2010-07-12 @ 11:15:21

Har du något du vill säga?

Ditt namn?
Förgätmigej

Din e-postadress? (publiceras ej)


Har du en blogg?


Säg nu vad du har på hjärtat raring!

Trackback