Så jävla trött

Precis.
Har inte sovit alls inatt. kanske att jag fått slumra till då och då men det är allt.
Gerd har övat sig på att snarka på så många olika sätt som möjligt. När han väl hållit käft så har Esmeralda satt igång. Antingen med att leka med något som för oväsen eller genom att helt enkelt springa omkring i sovrummet och prata så högljutt som möjligt.
När hon väl hållit sig lugn har Gerd dragit igång timmerstockarna igen. Och har de någon gång varit tysta länge nog för att jag ska hinna slumra till så har en bil passat på att åka förbi utanför.
Nu kanske någon undrar hur man kan vakna av att en vanlig bil åker förbi. Då ska jag berätta att gatan utanför sovrummet är omgiven av tämligen höga byggnader och sagda gata är ganska smal med. Detta gör att alla ljud nerifrån gatan ekar uppåt och ökar i styrka. Med andra ord låter bilarna mer uppe i sovrummet än de gör nere på gatan. Mycket mer..

Jag har ju öronproppar. Men inte använde jag dem. Kan undra varför? Då hade jag i alla fall fått några timmars sömn.
Istället får jag möta dagen grinig och på uselt humör. Jag ska försöka att inte låta mitt kassa humör gå ut över Gerd. Men det är riktigt svårt. det är trots allt hans snarkningar som stör mig mest. Och inte kan jag använda öronproppar varje natt, heller. Öronen börjar göra riktigt ont och jag får sår av dem om jag använder dem för många dagar i rad..

Det blir inte bra hur jag än gör..

Kommentarer
Postat av: Agneta

Snarkningar är högst aggressionsframkallande, irriterande till tusen o sitter kvar i öronen länge. Hoppas du får sova inatt o att humöret stiger under dagen. Kram

2010-07-10 @ 10:34:31
Postat av: Linn

snartplåster? finns annars någon slags snarknässpray att köpa. tror att den är på recept, men om man går till en läkare så kan de nog hjälpa. behöver själv absolut tystnad och vet hur plågsamt det kan vara med ljud när man vill sova! Hoppas att det blir bättre honey!!

2010-07-11 @ 22:49:41
URL: http://bully.webblogg.se/

Har du något du vill säga?

Ditt namn?
Förgätmigej

Din e-postadress? (publiceras ej)


Har du en blogg?


Säg nu vad du har på hjärtat raring!

Trackback