Solsveda och kattpiss

Ja usch. Det är inte ett dugg kul idag. Solbrännan från igår âr om möjligt ännu värre idag. Kan ju för fan inte ha några kläder på mig! Eller nu överdrev jag lite..
Jag letade fram en axelbandslös BH som gick bra att ha på sig. Värre var det att hitta en topp. Allting som kan skava mot brännaren är uteslutet. Vilket betyder att jag endast hittade en topp jag kunde ha utan att det gör för ont. Den har inga hårda sömmar bak i nacken, mamma har sytt den så det finns ingen skavande namnlapp i halslinningen och den är it ett väldigt mjukt material. Problemet är att den är nästan genomskinlig. Naturvit och genomskinlig.. Och min BH som är svart.
Snyggt, både BH:n och ärren på magen lyser igenom. Aldrig att jag visar mig ute klädd såhär!

Plus att det gör ont bara jag rör mig, det räcker med att bara röra armarna lite för att det ska bränna i huden på ryggen.
Ja, jag vet. Jag har bara mig själv att skylla. Det är mitt fel att jag glömde smörja in mig innan jag satte mig i solen. Men det gör inte mindre ont bara för att jag skäller på mig själv. Snarare gör det bara att jag mår ännu sämre!

Jag skulle behöva gå till mataffären och handla lite. Men inte en chans att jag ger mig iväg ut, klädd såhär..
Jag mår tillräckligt kasst som det är..
Självömkan, jag vet. Men va fan. Det är så jag känner mig just nu..

Mer negativt:
Esmeralda har kissat på Gerds vintertäcke, det vi lämnade på golvet igår kväll efter att vi bytt till ett tunnare täcke. Det är, så vitt jag vet, andra gången hon kissat på saker som legat på golvet inne i sovrummet. Innan vi flyttade hit har hon aldrig kissat någon annanstans än i kattlådan. Jag hoppas att hon inte mår dåligt och visar det genom att kissa på saker.
Dock kan det bero på något helt annat med. Hennes kattlåda står inne på toaletten. Om dörren dit in stängs kan hon ju inte komma åt lådan, även om hon vill. Och jag har märkt att båda gångerna Esmeralda kissat i sovrummet har toalettdörren varit igenskjuten. Det har varit när jag klivit upp på morgonen (nåja, förmiddagen) och Gerd gett sig iväg till jobbet. Han har ännu inte lärt sig ordentligt att han inte får stänga den dörren. Så han skjuter igen den av gammal vana...



Kommentarer

Har du något du vill säga?

Ditt namn?
Förgätmigej

Din e-postadress? (publiceras ej)


Har du en blogg?


Säg nu vad du har på hjärtat raring!

Trackback