Aktivitetsdag=aktiv dag?

Ja, det har varit utomhusaktiviteter med Fontänhuset hela dagen. Vi var ett gäng som drog till Hästhagen här i Örebro. Det var tipspromenad, grillning och diverse lekar som stod på programmet.
Vädret var ganska ostadigt, kom en och annan droppe regn. Men värst var det mitt på dagen. Kom in en åskoväder precis lagom till lunchen. Det blev att par blixtar och lite muller. Plus massor av regn och hagel!
Jaha, det var den lunchen, allt blev dyngsurt. Sedan klarnade det upp och blev mest soligt, men grillarna hade slocknat och potatissalladen var mer potatissoppa.. Ja ja, sånt händer när man ska leka utomhus!

Och det här med att vara aktiv då? Ja, blev inte så mycket sådan för mig. Jag gick tipspromenaden, med lite hjälp från andra. Jag har nämligen väldigt ont i mina ben. Mest i musklerna skulle jag tro, både låren och sätesmuskulaturen värker när jag rör mig.. Var riktigt svårt att gå. Känns som ganska svår träningsvärk, grejen är ju den att jag inte gjort något för att få den värken.. Min amatörmässiga diagnos är att jag nog har lite inflammation i mina muskler. Har ju haft det tidigare och jag känner igen symptomen. Men att det skulle hända just nu! Jag har verkligen inte tid med det här just nu! Nåja, jag vet vad jag ska göra för att bli bättre snabbare..

Var även och shoppade lite.. hade sällskap av en kompis. Han fick gå och stötta mig lite. Har svårt att lyft fötterna ordenligt så jag hasar lite. Då är det väldigt lätt att man snubblar. Skönt att hålla armkrok då!
Han följde mig faktiskt hela vägen hem, och bar mina kassa! det är klass på den mannen =)

Jag hoppas verkligen musklerna känns bättre imorgon, för då får jag ju besök!

Kommentarer

Har du något du vill säga?

Ditt namn?
Förgätmigej

Din e-postadress? (publiceras ej)


Har du en blogg?


Säg nu vad du har på hjärtat raring!

Trackback