Bara 7 dagar kvar nu!

Ja, tänk att det bara är en vecka tillse den stora flytten!
Idag har jag haft fullt upp. I morse (nåja, mer förmiddags) var jag till advokatfirman och fick min apostille. Det var ett helt dokument med en stämpel som sattes fast och förseglades ovanpå mitt personbevis. Dokumentet var på engelska, precis som personbeviset. Jag hoppas verkligen att kommunen jag ska bo i tar emot dokument skrivna på engelska. Kvinnan Gerd pratat med sade att det gör de, men jag är så osäker. Kommer inte vara lugn förens allt är godkänt och mitt uppehållstillstånd är klart!

Sedan var det att hasta iväg till DBT:n. Träffade min individualterapeut men fick även chans att krama hejdå till de andra terapeuterna jag lärt känna där. Det blev nog lite blött i lilla ögonvrån..
Nu flyger jag verkligen med egna vingar!

Sedan bar det iväg till Fontänhuset för att delta i mitt sista boendemöte. För de som inte vet så bor jag tillsammans med fem andra Fontänhusmedlemmar i ett hus med fem lägenheter, som vi hyr av just Fontänhuset. Varje månad har vi boendemöten där vi tar upp saker som rör vårt hyreshus.

Nu ska jag försöka varva ner lite. Och sedan ska jag nog få lite mer saker nedpackade!

Kommentarer

Har du något du vill säga?

Ditt namn?
Förgätmigej

Din e-postadress? (publiceras ej)


Har du en blogg?


Säg nu vad du har på hjärtat raring!

Trackback