Det där läkarbesöket del 4

Ja nu har jag äntligen varit hos doktorn. Jag tror det var bäst som det blev, att jag fick träffa min gamla läkare. Hon känner ju mig väldigt väl. Och har sett den krossade människa jag en gång var. Hon sade att det var skillnad. Fast jag hade sådan ångest att jag skakade så tittade jag henne ändå i ögonen. Tidigare brukade jag gömma mig under en keps eller i alla fall stirra ner i knät när jag pratade.

Vi fyllde i ett formulär som behövdes för att ge underlag till läkarintyget och hon sade att det inte var något problem för mig att få intyget. Det var så skönt att höra. Blev väl en del tårar och så, men jag bröt i alla fall inte ihop helt. Jag kunde visa mina känslor utan att hamna i affekt. Jag har kommit så himla långt ändå!
Även om jag kanske inte kan arbeta nu så växer hoppet sakta men stadig att jag ska kunna sköta ett deltidsarbete så småningom. Jag är inte där än, men jag vågar tänka på framtiden.

Fick även Theralen utskrivet åt mig. Det var inga problem. I en perfekt verklighet skulle jag inte behöva dem men nu får jag göra vad jag kan för att hålla ut. Att kunna dämpa ångesten och få ordentlig sömn, slippa att alltid ha bankande puls och svårt att andas. För att inte tala om ryckningarna. Ska bli skönt att slippa dem. Theralen har alltid tidigare funkat för att få mig att slappna av lite. Jag ska försöka hitta ett läge där jag får i mig en lagom mängd och inte kraschar helt och vaknar med "baksmälla"

Tack för att du följde med, Karro!

Kommentarer
Postat av: ayla

Minns att du är starkare än du tror vännen :) det låter som du har en godhjärtad läkare och en lika godhjärtad vän (karro) jag tror att allting kommer gå bra, papperskrig är såklart jobbigt och tar på, men det går att genomföra :) jag tycker du är jätteduktig som kan känna framtidstro trots din stressiga situation! heja heja!

2010-06-09 @ 14:50:13
Postat av: Mina

Tack lillasyster

2010-06-09 @ 17:47:11
Postat av: Linn

grymt stolt över dig cupcake!! jag har också sett att du kommit sjuuuuuukt långt!! bra att du fick theralen av läkaren. hoppas den kan hjälpa dig!! kraaaaam!!

2010-06-09 @ 20:21:43
URL: http://bully.webblogg.se/
Postat av: Mina

Tack, Snuttan! Jo, jag är mycket lugnare nu, med lite antihistamin i blodet. Kanske lite föööör lugn men jag kommer vänja mig snart nog!

2010-06-10 @ 16:39:28

Har du något du vill säga?

Ditt namn?
Förgätmigej

Din e-postadress? (publiceras ej)


Har du en blogg?


Säg nu vad du har på hjärtat raring!

Trackback