Det här med att vara aktiv

Ja, idag tog jag tag i mig själv och var aktiv utan hjälp av terapeuten!
Och det var riktigt jobbigt, har visst lite strul med ett företag så jag behövde ringa till dem och försöka få klarhet i vad och HUR jag skulle betala dem (att jag är fundersam över om de verkligen har rätt till de få slantar jag har är en annan historia som jag faktiskt inte orkar bråka om..) och eftersom jag ju har den där fobin för telefonsamtal så var det bara att tvinga sig iväg till Fontänhuset och be om hjälp.
Jag tycker verkligen det är jobbigt att inte kunna vara så pass självständig, att alltid behöva be om hjälp att ringa. Men som jag lärt mig av min terapeut; ibland är det viktiga att man får saker gjorda, inte hur man gör dem!

Det var inget problem att få hjälp, boendestödet Karro fanns där och hade tid. Så nu vet jag hur mycket jag ska betala och till vilket plusgirokonto! Ja, de hade faktiskt gett mig ett felaktigt nummer i brevet jag fick, tänk om jag inte hade internetbank! Då hade jag väl bara skickat iväg pengarna och sedan hade det krisat sig på riktigt. För de som kanske inte har internetbank så är det så att när man anger mottagarens gironummer så får man också upp namnet på ägaren till sagda konto. Det fick inte jag när jag slog in numret från brevet! Om jag hade använt de gamla privatgiroblanketterna jag hade innan jag fick internet så hade jag ju inte kunnat kontrollera om numret stämde. Det handlar om ganska mycket pengar med. Vad sur jag blir på att sådant får förekomma

Sist men inte minst ringde vi och pratade med min vårdcentral. Jag har nämligen inte fått kopian av läkarintyget än.. det är nu över en vecka sedan vi var där på besök. men de på vårdcentralen hade lugnande besked. Intyget är skrivet och ivägskickat. Antagligen är det skickat med B-post och då kan det ju ta några dagar. Jag hoppas det är så i alla fall..

Så när jag väl fått den där apostillen (stämpel från en "notarius publicus", i detta fall en advokat..) så ska väl äntligen alla papper var i ordning! Jag ska iväg och försöka få mitt personbevis stämplat på måndag, innan jag ska träffa min terapeut för vår sista(!!) session.

Kommentarer
Postat av: Mina

Bra jobbat... du har det inom dig.. Att kämpa på....



Kram



Marie

2010-06-26 @ 15:58:01

Har du något du vill säga?

Ditt namn?
Förgätmigej

Din e-postadress? (publiceras ej)


Har du en blogg?


Säg nu vad du har på hjärtat raring!

Trackback