Fin dag idag!

Så har jag äntligen träffat min vän, och f.d. kontaktperson! Det var ett par år sedan vi senast sågs. Först kom hon och hennes partner och hälsade på hemma hos mig. Det var väldigt mysigt =) Sedan begav vi oss upp på stan för en öl någonstans, vi fastnade för The Bishops Arms. Min väns partner skulle iväg och träffen en vän hon inte sett på länge.

Så jag och min vän fick en hel eftermiddag tillsammans. Efter puben var vi och åt på Al Forno Italiano, en väldigt bra italiensk restaurang. Mycket god mat har de, och deras servitriser brukar vara riktigt trevliga!

Det blev mycket prat om minnen, men även en massa om hur vår relation förändrats genom åren. Vi har känt varandra i snart 10 år. De första tre åren var hon min kontaktperson och hon har varit med mig genom en av mina största kriser. Det blev ganska känslosamt ett tag, faktiskt! Men det kändes samtidigt så skönt att få höra hur långt hon tycker jag kommit! Jag fick ett fint kort där hon skrivit "Kära Marina! Nu har dina vingar vuxit ut. Nu flyger du! Varmt lycka till" Det är så vackert skrivet och jag ska ta med det här kortet, ta fram det och titta på det, läsa texten och minnas hur långt jag kommit närhelst det känns tungt och jag tycker jag är misslyckad.

Nu kände vi båda att vi var jämställda, två vuxna väninnor helt enkelt! Vad skönt att vi utvecklat vår relation på det här viset! Jag känner mig verkligen glad och tillfreds nu! Ska ta med mig den känslan ner i sängen.
För somnar man glad vaknar man oftast glad!













Kommentarer
Postat av: ayla

ni ser glada och harmoniska ut :) men mina, man skall väl inte ha handen i vinglaset? kanske du fiskar flugor?? ;)

2010-06-20 @ 09:26:26
Postat av: Mina

Nejdå, Ayla! Jag fiskade cocktailbär!=)

2010-06-20 @ 11:21:03
Postat av: Linn

Änglaliknelsen verkar finnas i alla kretsar. Men det är såsom man säger. Vingarna är inte längre trasiga och obrukbara. De är ståtliga vingar som håller för en smäll och de kommer att bära dig, oss, så lång vi vill. Kram honeybee

2010-06-20 @ 19:21:24
URL: http://bully.webblogg.se/
Postat av: Anonym

Det var en jättetrevlig dag och kväll! Och jag önskar dig lycka till med det fortsatta flyttarbetet!

Stor kram från Maria

2010-06-21 @ 21:57:44

Har du något du vill säga?

Ditt namn?
Förgätmigej

Din e-postadress? (publiceras ej)


Har du en blogg?


Säg nu vad du har på hjärtat raring!

Trackback