Vilken helt jävla underbar midsommar!

Ja, jag och grannen startade med lit parkhäng i Stadsparken. Vi skulle egentligen kolla på midsommarfirandet som skulle vara där och i Wadköping. Men vi verkar ha helt missat det.. Vi satte oss i alla fall i närheten av den fina midsommarstången, som stod helt övergiven på gräsmattan..
Vi blev dock inte kvar så länge, vi hade ju en fest att fixa med!

Oj, den festen alltså! Vi började med att käka sill och potatis, som sig bör.. Då hade vi blivit ett litet gäng och vi hade det riktigt trevlig. Blev lite nubbe på det, som sig bör!
Så var det dags att grilla, var jävligt gott det med. Lite vin på det. och så en nubbe till, tack!

Det kom lite fler gäster och festen drog igång på riktigt. Jag lärde ut den ultimata leken för sommarfesten: Fotknull (skyll inte mig för det "fula" ordet, leken heter ju så!). Det blev så himla lyckat!

Blev en hel hög med bilder tagna med, har kollat igenom kameran nu och jag kan inte komma ihåg hälften! Fan, jag var visst väldigt kär i den där nubbeflaskan med innehåll...

Ja, jag slutade kvällen med att somna sött inne på mitt hallgolv (punkt, punkt, punkt). Grannen kom in till mig och förmådde mig att i alla fall kräla upp i sängen (vilken tur att madrasserna står direkt på golvet såhär innan flytten...)

Det var verkligen länge sedan jag avslutade en fest på det viset, men vafan, det var ju avskedsfesten! Och jag har ju bilder som kan fylla ut det aningens sargade minnet från igår kväll!

Tack alla ni som kom, känns så bra!


Jag och Sanna kramas lite


Ett glatt sällskap


Jag håller tal ..typ


Oj, vad gott det här var ..eller?


Fan, vad trevligt vi har!


Marie har det trevligt


Mys!


Charmigt värre


Sanna, med TÅRTAN!


Den tårtan var riktigt god!


Åh, vad mysigt vi har det


Ännu mera mys


Schkååll!


Fotknull!


Övre delen av fotknullet...


Och så nedre delen..


Och här har vi vinnaren! Go Sanna!


Kommentarer
Postat av: ayla

det där ser ut att ha varit en riktigt rolig fest :D

2010-06-26 @ 18:16:11
Postat av: vevve

FOTKNULL FTW!!! Det var det längesen jag lekte ^^

2010-06-26 @ 20:17:59
Postat av: Mina

Ja Vevve, det var ju du som lärde mig! Oh hail the master of 'fotknull'

Och Ayla, det var nog den bästa midsommar jag haft de senaste 5-6 åren eller så. Eller kanske den bästa midsommar jag haft över huvud taget..

2010-06-26 @ 20:59:08

Har du något du vill säga?

Ditt namn?
Förgätmigej

Din e-postadress? (publiceras ej)


Har du en blogg?


Säg nu vad du har på hjärtat raring!

Trackback