Det där läkarbesöket del 3

Jag har ännu inte hört ifrån någon på allmänpsykiatrin. Visserligen har det bara gått en vecka sedan mitt inställda möte med läkaren men jag har faktiskt inte tid att vänta längre, om endast fyra veckor flyttar jag!

Jag fick hjälp av mitt boendestöd, Karro, att ringa till Skebäcks vårdcentral (den vårdcentral som ligger närmast mig) för att boka en tid med en läkare där. Men jag är visst inte skriven där, man ska tydligen välja sin vårdcentral. Jag hade ju hört om det men jag visste inte att det gällde när man flyttade till en annan stad/kommun. Det gäller tydligen inom hela landstinget. Så jag är fortfarande skriven på Lekebergs vårdcentral i Fjugesta *suck*
Sköterskan från Skebäck berättade att jag kunde ansöka om att flyttas men det kunde ta tid, från drygt en vecka upp till två månader beroende på vårdcentral!
Så länge kan ju inte jag vänta, och det bara för ett enda intyg. Fick ingen information om det här med val av vårdcentral när jag flyttade..

Nästa steg var att Karro ringde till Lekebergs vårdcentral. Vi fick en tid nästa vecka, onsdag den 9:e juni. Jag ska få träffa samma läkare jag hade tidigare och det är nog den bästa lösningen när man tänker efter. Hon har ändå känt mig i flera år.

Jo, jag har även fått hem personbeviset från Skatteverket. Det är på engelska den här gången, även stämpeln. Sedan kanske jag behöver en extra stämpel från ambassaden i Bryssel, vi får se. Jag tror ändå att det kommer lösa sig!

Kommentarer

Har du något du vill säga?

Ditt namn?
Förgätmigej

Din e-postadress? (publiceras ej)


Har du en blogg?


Säg nu vad du har på hjärtat raring!

Trackback