Lägenheten

Sådär ja. Nu var lägenheten uppsagt. Himla skönt att ha klarat av det...
Imorgon ska det ringas till Försäkringskassan. Vi får se hur det går, är ju inte så jävla lätt att få tag på handläggaren, har ju aldrig ens pratat med henne tidigare. Visst är det underbart att den person som har sådan makt över ens ekonomi aldrig ställt en fråga eller hört av sig annat än för att meddela att nu ligger jag risigt till, nu är det dags att ansöka om ny aktivitetsersättning. *ironisk*

På tal om aktivitetsersättning.. har ju lyckats få en läkartid 24 maj. Var fan på tiden! Tänk att man ska behöva vänta drygt två månader för att träffa en läkare och förhoppningsvis få ett sjukintyg. Utan det intyget kan jag ju glömma att ens ha en chans att få pengar. Kommer bli tuff i Belgien om jag inte kan bidra det minsta till hushållsekonomin..

Min nuvarande aktivitetsersättning går ut nu i juni, även om jag får ett sjukintyg kommer jag troligen vara utan pengar både i juli och augusti eftersom Försäkringskassan behöver drygt tre månader på sig att fatta ett beslut..

Byråkrati, you just have to love it, uh?

Kommentarer

Har du något du vill säga?

Ditt namn?
Förgätmigej

Din e-postadress? (publiceras ej)


Har du en blogg?


Säg nu vad du har på hjärtat raring!

Trackback