Baka kaka!

Idag har jag varit hos svärmor hela dagen. Vi har bakat kakor! Hon bad mig om hjälp att baka kakor som hon ska ge bort i present. Vi gjorde sammanlagt fem olika sorter; Drömmar, wienerstänger, chokladsnurror, nötchokladrutor och sist men inte minst: chokladbollar. Vi hade riktigt kul, och kakorna blev jättegoda! Blev en hel del skämt om mig som chef och svärmor som assistent. Största garvet kom av att svärmor skulle skålla sin första mandel. Hon tryckte lite för hårt och mandeln flög iväg genom köket och hamnade i min degbunke..

Bilder säger mer än ord, sägs det ju. Så här kommer lite att titta på:


Stolta köksassistenten Rita delar sötmandlar till Drömmarna..


..som såg ut såhär när de var klara, mums!


Jag är visst lite 'speciell' när det gäller min relation till ingredienserna..


Rita passade på att laga lite lunch, potatismos och köttbullar i tomatsås.


Jag lägger sylt i wienerstängerna..


..som inte ser så jätteaptitliga ut när de är färdiga. Dock smakar de underbart!


Chokladsnurror på väg in i ugnen.


Jag rullar chokladbollar..


..och Rita lägger på kokosflingorna.


Sedan blev det lite fika, klart vi måste provsmaka våra bakverk! På bilden syns
wienerstänger och nötchokkladrutor.

Kommentarer
Postat av: ayla

jojo minsann! det var många olika sorter, va duktiga ni har varit! jämn och fin kvalitet har ni åxå fått! konditorn ger godkänt ;)

2010-10-05 @ 19:22:47
Postat av: Lisa L

vad smaskigt det ser ut :)

2010-10-05 @ 19:29:12
Postat av: Mina

Jo du Lisa, de är riktigt smaskiga!

2010-10-06 @ 07:26:20
Postat av: Mina

Till värsta bästa konditorn: ja, svärmor har en superbra varmluftsugn. Såhär fina kakor blir det knappast här hemma!

2010-10-06 @ 07:27:57

Har du något du vill säga?

Ditt namn?
Förgätmigej

Din e-postadress? (publiceras ej)


Har du en blogg?


Säg nu vad du har på hjärtat raring!

Trackback