Lilla Lotte

Ja, Lotte är ju då min lilla systerdotter. Känns lite konstigt att kalla henne så, vi har ju inget blodsband. Och inte är jag riktigt ingift i släkten heller. Men att hålla på och skriva min-pojkväns-systers-dotter är lite väl omständligt! Så det får bli systerdotter helt enkelt.

Jag och Gerd var ju och hälsade på dem på sjukhuset idag. Alla tre mådde bra fast Herlinde och Jelle var såklart slitna. Vi fick också chansen att se lilla Lotte, men bara genom en glasvägg medan Herlinde gav henne mat. Den lilla tjejen är ju född två veckor för tidigt och väger för lite, exakt vad hon väger vet jag faktiskt inte. Men oj vad pytteliten hon är! Tydligen har hon även en skadad fot som ska gipsas, men läkarna tror inte det blir några bestående men. Skönt!

Förståeligt nog blev det inga bilder tagna. Men det kommer nog en hög så småningom!

Kommentarer

Har du något du vill säga?

Ditt namn?
Förgätmigej

Din e-postadress? (publiceras ej)


Har du en blogg?


Säg nu vad du har på hjärtat raring!

Trackback