Vad ska du rösta på?

Ja, det här inlägget har klang av politik. Välfärdspolitik vs. "alla-sköter-sig-själva"-politik. Vart har solidariteten tagit vägen? Vad för samhälle vill vi ha? Ett där bara de duktiga får ett liv värt att leva? Där endast arbete gör en människa värdig?
Då kan man undra varför vi lever i ett samhälle över huvud taget. Varför lever vi då inte separerat från alla andra individer och sköter våra egna sysslor. Varför slopar vi då inte begrepp som "sympati", "empati" och "medmänsklighet? När det endast är vår egen, personliga vinning som styr då faller samhället. För alla kan inte vara lika starka eller lika framgångsrika. Eller lika friska.

Den här tjejen har varit i media på sistone. hennes mamma är svårt sjuk men har blivit utförsäkrad.
Läs hennes berättelse här

Faktiskt så har min alldeles egna mamma fått gå igenom något snarlikt, kämpat mot de nya reglerna inom Försäkringskassan.
Jag blir så ledsen och illa berörd av Alliansens politik. Den är kall och hård och gynnar endast de som har det bra.

Eftersom jag bor utomlands röstade jag redan i augusti. och jag röstade för välfärd och solidaritet!

Imorgon är det valdag, vad röstar du?

Kommentarer
Postat av: ayla

ush. jag läste hennes blogg. fy så hemskt. måtte det bli ändring...

2010-09-18 @ 18:53:19

Har du något du vill säga?

Ditt namn?
Förgätmigej

Din e-postadress? (publiceras ej)


Har du en blogg?


Säg nu vad du har på hjärtat raring!

Trackback